söndag 24 oktober 2010

Greed is good...

Morgonen blev hektisk eftersom vi vaknade liite sent... Är i och för sig väldigt nöjd med att inte ha alltför morgonpigga barn men det blir ju lätt att man sover bort halva förmiddagarna på helgen eftersom det känns trist att sätta klockan... D och A kastades iväg ut genom dörren på rekordtid och hann precis i tid till Funky Kidz medans jag och I softade med frukostmys i soffan. Tanken var ju att vi skulle följt med till stan och att vi sen skulle införskaffa mina väl behövda skoinlägg så vi fick helt enkelt åka ytterligare en gång till stan. Alldeles för många hundralappar fattigare blev jag så hoppas verkligen att de hjälper. De formgjutna inläggen som annars är nästa steg skulle gå på 1600 dvs. dubbelt så dyra... Med vädret så allt annat än utevänligt tänkte vi att det vore mysigt med en filmeftermiddag/kväll. Vi ser ytterst sällan på film eftersom jag helt enkelt aldrig tycker att nån film är tillräckligt bra... D hade köpt med Wall Street, Money Never Sleeps från Kina och eftersom jag inte sett den första filmen från 1987 laddade vi hem den men dessvärre lyckades vi inte med att få den i DVD-format utan fick lov att titta på den på datorn... När vi sedan skulle titta på "den nya" visade sig att han blivit "pålurad" en cam-kopia som inte var tittbar... Ingen vidare filmkväll alltså... En god vän erbjöd sig dock att sitta barnvakt nån kväll så jag är faktiskt lite sugen på att ta en middag och bio med mannen. I så fall blir det nog The social network som fick bra kritik i DN häromdagen.

Inga kommentarer: