tisdag 14 september 2010

Smaken är som baken...

Varje tisdag har de smaksamling på Alice förskola. Det brukar vara väldigt varierande vad de smakar på och ibland blir man mycket förvånad över vad som tydligen är gott och inte... Idag sa hon -Kan vi inte köpa sånt som vi smakade på förrut i smaksamlingen, det var lite grönt och lite vitt och det hette Rotselleri och det var jättegott... ??? Seriöst? Hur gott kan det vara med rotselleri, rå och bara sådär utan någonting till??? Det är ju säsong för rotfrukter nu så nån gryta ska vi väl kunna få till så att det kan bli en bit över att "mumsa" på... Igår fick vi kassar från Familyfood igen. Jag har dragit ner till varannan vecka för det blir för mycket annars så jag hinner inte med att laga allt eftersom jag faktiskt inte orkar laga mat varje dag... Ja ni läste rätt... Jag är så lat men det struntar jag i. Helst av allt skulle jag vilja ha städhjälp varannan vecka också... RUT-avdraget är det bästa påhittet någonsin och om det inte tas bort tills jag börjar jobba igen efter föräldraledigheten så ska vi absolut ha någon som kommer varannan vecka... Jag hoppas föresten att ni som läser här inne går och röstar 19 sept om ni inte redan har gjort det...? Jag är helt säker på vad jag röstar på och har alltid varit.
Självklart ska vi framåt!!!
Redan 1991 var jag med i Moderata Ungdomsförbundet och ringde runt till förstagångsväljare inför valet. Jag fick visserligen inte rösta själv ännu då men visste ialla fall vad jag skulle ha röstat på om jag fick...
Varje röst räknas, glöm inte det!!!

Just nu skulle jag dock vilja backa bandet eftersom jag idag fått fruktansvärt tråkiga nyheter om att en mycket god vän till oss idag förlorat kampen mot cancer. Ingen nyss fyllda 40 borde behöva lämna oss och mina tankar går till hans fru och barn som förlorat en fantastisk make och pappa...

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

HEJ VÄNNEN! Jag är så ledsen Hälsa D också. Cancer ör överallt just nu :(

Städ varannan vecka låter PERFEKT!

Vill tipsa dig om en tävling inne hos mig: http://mariasdagbok.blogspot.com/2010/09/tavling-om-200-kr-hos-cbkids.html
Sprid gärna länken vidare så blir jag glad och tacksam!

Kram Maria