måndag 13 september 2010

Det ekar här inne...

...ropar -Hallå!!!! Hur svårt kan det vara egentligen...? Nu har det gått en hel vecka sedan sist och jag vet inte hur många timmar jag har spenderat framför datorn utan att lyckats få till en uppdatering... Vi kom i alla fall hem från Sala utan några större missöden. Det tog lite längre tid eftersom vi fick stanna 2 gånger för att vänta på trafiklots vid nyasfalteringar och då vaknade ju så klart Isac och bestämde sig för att han var väldigt hungrig... Det var verkligen skönt att komma hem även om vi hade det så bra man bara kan ha det hos mormor. Väl hemma väntade D och en massa fina presenter från Kina men även en kostsam överraskning! Tvättmaskinen hade gått sönder... Vi blev 7500 kr fattigare på ett bräde... Hmmm... Hade egentligen velat ha en Miele tvättmaskin men då hade inte ens dubbla pengarna räckt så det blev naturligtvis inget med det... I lördags började Alice på Funky Kidz och var mer än nöjd. Det dansades den gamla klassikern Fågeldansen och annat kul. Nu får vi föräldrar inte vara med och titta på förens den stora avslutningsshowen 18 nov! På eftermiddagen var hela familjen på dubbel 40-års fest för 2 i D´s kompisgäng. De är 9 st som har hängt ihop sedan de var riktigt små och nu har de alla "fruar" och barn så vi var ganska många och hade väldigt roligt.
Idag blev jag åter igen gräsänka då D drog iväg till Tallin... Just nu känns det som om vi inte har tillräckligt många kvällar hemma tillsammans. Eftersom D varit borta så mycket och ska vara borta ännu mera så har jag bokat me&i-träffar på de kvällar han är hemma och detta gör ju att vi nästan alltid möts i dörren på vardagarna... Det känns inte riktigt bra... Vi får se vad vi kan göra åt detta... Jag gillar ju verkligen me&i-säljandet och hade inte alls tänkt sluta med det... Jag tror nämligen att jag behöver det mer än någonsin nu när jag är föräldraledig. Det är även bra för barnen att det bara är pappa som är hemma ibland...Det blev en intensiv dag idag med grannflickan W här på fm, simskola och besök hos M&J på eftermiddagen. Isac var så nöjd och glad och pratade på så underbart mysigt hela eftermiddagen och sen åt han lite från mig och tog en flaska så fint när vi kom hem innan han somnade gott i sin korg. Jag är så glad och tacksam över detta lilla underbara pyre som nästan alltid är nöjd och sover som en liten ängel om nätterna. Det känns ärligt talat knappast som om jag har en liten bebis för jag har sovit i princip varenda natt sen han kom. Tror han har haft ont i magen 1 gång och det gick över på 15 min. Jag vet dock att jag är lyckligt lottad och uppskattar det verkligen.
Min lilla fina Isac fotograferad av min vän Maria
Det ser däremot av någon anledning (?) ut som en tornado har dragit fram genom huset och dammtussarna håller sig inte längre i hörnen utan hoppas och far både här och där... Ja ja det kunde vara mycket värre... Nu sitter jag här och röran i köket får vänta tills imorgon. Ibland (ofta) är det bara så skönt att ignorera det... Jag kommer säkert att ångra mig för det är ju egentligen bland det värsta som finns att komma ut i köket på morgonen när det ser ut som...

Inga kommentarer: