torsdag 2 september 2010

Nu är vi i Sala...

Eftersom D ska vara hela 11 dagar i Kina så tyckte jag att det det nog skulle bli lite långtråkigt att vara själv hemma med barnen i så många dagar så nu är vi i Sala hos min mamma. Det gick fantastiskt bra att köra hit. Lille I är en mönsterbebis sov sov hela vägen hit även fast vi stannade till på McDonalds och gick in och åt... Han var dock väldigt hungrig när vi kom fram... Så vad gör man i Sala i så många dagar nu då... Igår började vi med en promenad till mormors jobb. Blöta blev vi eftersom det nu ju till och med officiellt är höst (även om jag har tyckt att det känns så under en längre tid...) Hade packat med fel regnskydd till vagnen... Det till sittdelen ser ju nästan likadant ut enda tills man vecklar upp det... suck... Ingen jacka hade jag lyckats få med till Alice heller även fast hon har 2 perfekta fleecejackor och 3 softshellsjackor som passar utmärkt... Det fick bli shopping på stan på eftermiddagen och hon fick en riktigt cool skinnjacka (!) Även jag "fyndade" och shoppade jeansleggings, en klänning, kofta och en kortare trenchcoat...! SÅ nöjd med "jeansen" eftersom jag alltid har klänning eller tunika och dessa passar ju till nästan allt i garderoben. Måste hitta ett par till i en annan nyans tror jag. I morse sken solen och vi gick till lekplatsen i Stadsparken. Ja, Isac och jag gick men Alice åkte i cykelsadeln med mormor. Det är ju hur roligt som helst eftersom vi inte har någon cykel hemma. Tror jag får önska mig en i julklapp eller födelsedagspresent nästa år... På eftermiddagen gick vi långpromenad... Jag är väldigt imponerad över hur långt min lilla tjej kan gå utan att det blir "gnälligt". Gillar ju inte att man har 4-åringar i vagn utan tycker ju att de kan gå tillräckligt bra själva... När vi kom hem kom hon på att hon saknade pappa jättemycket och blev SÅ ledsen.... stackarn... Vi muntrade upp med att plocka äpplen på gården och hon och mormor bakade äppelpaj som vi ska ha till efterätt. Imorgon blir det nog en tripp till Västerås och på lördag är det teaterföreställning om prinsessor på Stadsbiblioteket. Ska även ha en me&i-visning här i Sala på antingen söndag eller tisdag. Tror nog att våra dagar här kommer att gå (lite för) snabbt...

2 kommentarer:

LindaGladh sa...

Åh vad skönt att resan gick så bra! Och visst är de duktiga på att gå, vi har börjat ta som vana att ta en promenad hela familjen när Tobbe kommer hem, och Oliver pinnar på bra tycker jag. Fast nu lär det väl inte bli gå-promenader längre, idag lärde han sig cykla själv! Så häftigt!

Hoppas ni får det riktigt gött!

Ebba sa...

Låter riktigt mysigt! :-) Du får skylla på ammningshormonerna att du glömde jacka och regnskydd, och det är ju som sagt en perfek ursäkt för att shoppa! :-) Kram /Ebba