tisdag 1 juni 2010

I väntans tider...

Börjar med att visa en bild på Alice kusin Tobbe och hans söta flickvän Fanny som tar studenten nästa vecka... Så här fina var de när de var på bal i förra veckan...
I fredags jobbade jag min sista dag innan bebisens ankomst och den stundande föräldraledigheten... Det kändes konstigt men väldigt skönt. Det är lustigt att man ställer in sig så på ett visst datum. Nu kändes det som jag absolut inte skulle ha kunnat jobba en endaste dag till men om jag hade bestämt mig från början att jobba en vecka till så hade det säkert gått bra det med... Vi "firade" med att ha lite trevligt besök här på fredagkvällen med grillat och lite annat gott. Nu har det ju inte varit så varmt ännu så vi fick vackert sitta inne och äta men det kanske är tur... Hade det varit varmt nu så hade jag varit grymt sugen på ett glas rosé och det dröjer ju ett tag tills dess... Vad som också är tur (eller otur) är att de inte har fattat här i Sverige att det godaste rosévinet är white zinfandel (som det heter när man beställer i tex USA)... Hade det funnits så är jag inte säker på att jag skulle kunna motstå det... ;-) ...
I lördags fm åkte jag och min väninna och kollega M till Tenhult för att för första gången besöka Butiken Det blev denna i morsdagspresent till mig självDe hade verkligen mycket fint av både kläder, smycken och lite heminredning. Det var dock mycket folk och kanske inte en butik där man har med dottern om man ska kunna slappna av helt. Hon var visserligen otroligt snäll och duktig men nästa gång tror jag att jag åker utan... Efteråt blev det fika hos M´s föräldrar... Vilken tur vi hade...!!! D hade varit och köpt virke mm till staketet som ska byggas på framsidan av huset för att i alla fall få det att se ut som någon bor och tycker om att göra det i vårt hus för det gör vi verkligen det är bara det att framsidan har lite "huset som gud glömde utseende"... På kvällen hade vi besök av goda vänner och det grillades åter igen... Mmmm... I söndags var A på kalas hos en dagiskompis som bara bor nåt kvarter bort så vi följde båda med. A tog cykeln och vi promenerade... Sedan blev det faktiskt lite staketbygge, vi tar lite i taget... Det är ju så roligt att man vill ju dra ut på det en stund...? Jag var på bio med några vänner på kvällen... Det var nog kanske ett år sedan sist... Jag är inget bio/filmfan och jag hade tyckt filmen hade varit lika dan att se nedladdad hemma på datorn men det var väldigt trevligt att komma ut med goda vänner en stund. Vilken film? Sex and the City 2 så klart... Jag har varit ett fan i många år och även om filmen inte kommer upp i klass med själva tv-serien så var den helt klart sevärd.I miss NYC!!! Igår hade jag min första lediga dag... den gick väldigt snabbt kändes det som... En sväng till ByggMax för att kompletteringshandla till staketet, frisörbesök, lite shopping och sedan Drop-in på Alices förskola. Kvällen rundades av med ytterligare lite staketbygge...
Idag har jag "städat" lite och gått en promenad med Elliot... (produktivt va?) Promenaden med honom var mysig för att den påminde mig om när jag bodde i Halmstad med bara Elliot som familj och vi gick ofta lååånga promenader runt en liten sjö i närheten där vi bodde och jag funderade ofta på hur framtiden skulle se ut (detta var innan jag träffade D). När vi sedan träffades och hade fått veta att vi väntade Alice gick jag ofta runt sjön och tänkte på hur det skulle bli när bebisen kom... Lite samma känsla fick jag idag... Är väldigt nyfiken på hur förlossningen kommer att starta och bli... Förra gången gick ju allt relativt smidigt och kändes så bra som det kan (antar jag...) Ska bli spännande att få ytterligare en familjemedlem...
Alice en dag gammal

Inga kommentarer: