torsdag 3 juni 2010

En dag på stranden....

Det känns konstigt att skriva eftersom det för typ för en vecka sedan var 3 ° på morgonen och nu är det plötsligt riktig sommar... Det är ju på tiden kan man säga... Redan igår kväll var det ju underbart varmt och vi satt ute och fikade när jag hade min sista officiella me&i-visning för säsongen. Kläderna hänger ju fortfarande här och man kan handla av kollektionen tom 20 juni!!! Det finns mycket fint kvar och det är ju just nu kampanj på stora delar av kollektionen så det är bara att höra av sig om man är sugen på att fynda.
Idag var vi som tidigare sagt på stranden vid Västersjön. Vi var helt själva till att börja med och det var underbart skönt. Barnen lekte och grävde i sanden vid strandkanten och vi vuxna satt på filtar i gräset och bara njöt av solen och värmen. Lite FÖR stark var visst solen för jag har en rejäl bonnbränna på armarna nu som är ilsket röd. Alice klarade sig ju bar för henne hade jag ju naturligtvis smörjt in... Konstigt att man är så naiv och intalar sig varje år att jag bränner mig nog inte för det är ju inte så mycket sol och jag sitter ju inte så länge... suck...
Liite kallt var det till att börja med...
Det blev bättre men något riktigt bad väntar vid med i några veckor
Efteråt åkte vi till IKEA och åt lunch och eftermiddagen avslutades med lite shopping på Babyproffsen till lillebror och hela 4 par nya skor till Alice på Sjöqvists på Eurostop. Det låter ju helt galet men det blev ett par slit- och slängsandaler, finsandaler, inneskor till förskolan och nya Foppatofflor... Allt för det formidabla priset av 500 kr. Inte så farligt faktiskt... Alice somnade så klart på vägen hem och vaknade strax före 18 så nu är hon fortfarande uppe och joddlar hör jag. Skönt att vi inte behöver gå upp till dagis imorgon men vi ska istället till stan tidigt och äta frukost med några vänner. Det gäller att passa på med sådana saker för det blir nog inte lika smidigt med spontanutflykter till en början när lillebror anländer...

Inga kommentarer: