lördag 1 maj 2010

Tråklördag...

Alice ville inte alls åka på något kosläpp till Tenhult i förmiddags som vi hade tänkt... Ingen kompis kunde följa med så då fick det vara enligt henne... Envis som synden... Jag åker ju inte ut på något blåsigt och regnkallt fält och ställer mig och glor om nu inte ungen vill det så... Vi provar på onsdag i Bankeryd istället... Kanske bättre humör och väder då...? ICA Maxi var ganska folktomt kl 10 så shoppingen gick snabbt. Lite svart lasyr till pallkragarna på Ekholms och sedan var vi på väg hem glatt mumsande på varsin lördagsgodispåse. Stannade till på Backamo handelsträdgård för att halvt som halvt ruinera oss på jord, plantor och lite frön till dessa nu mera mycket värdefulla pallkragar... Tror jag får lov att odla saffranskrokusar i dem om det ska löna sig... ;-) Fattar inte hur jord kan vara så dyrt??? Visst, man skulle ju köpa ett lass istället för säckar så man hade när man behövde... Men var ska man ha den??? Ingen som har småbarn kan vill vilja ha en stor hög med matjord på tomten... Väääldigt smutsig sandlåda...
Jag har 1000 saker som jag skulle vilja ha i trädgården men en väldigt begränsad budget... Ska börja med lite nya stenar på gångarna och sten och kanske nån tuja på stam odyl i "rabatterna" på framsidan eftersom huset där ser ut som huset som gud glömde... dvs inte särskilt välkomnande... Frågan är bara när... ??? Jag får hoppas på en "snäll" bebbe som sover mycket och länge....

Inga kommentarer: