söndag 2 maj 2010

Solsöndag

Vilken dag säger jag bara... Vi fick sovmorgon till 8:30. Verkligen jätteskönt!!! Alice cyklade med D och grannflickan W och hennes pappa J till lekplatsen och jag bara satt och njöt en lång stund i solen... Elliot hittade en boll i tujahäcken som vi lekte med... Han var så glad!! Länge sedan vi lekte så... Tyvärr så kände han dessvärre av detta resten av dagen och har varit lite frånvarande och mest solat och sovit... Vi grillade lite till lunch och satt ute på altanen och åt... Man kunde tro att det var mitt i sommaren nästan... Tyvärr var D tvungen att åka iväg eftersom han skulle till Finland i några dagar... När han hade åkt kände jag mig lite sysslolös och beslutade mig för att pallkragarna som jag målade det sista på i morse nog var torra och redo för utplacering och plantering. Lite tungt var det med alla jordsäckar som skulle flyttas men tack vare att D fick en fin skottkärra i 40-års present så gick det rätt bra. Lillebror i magen protesterade lite men lugnade sig snabbt... Jag bestämde mig för att gräsmattan inte behövde grävas upp utan la bara helt enkelt markduken ovanpå... (vi får väl se hur det blir...) och fyllde på med jord. Sedan planterade jag smultron och allåkerbär och ett par rader morötter i den ena och lite olika kryddväxter och salladslök och rädisor i den andra. Längst bak i båda sådde vi luktärter och där ska vi sätta upp små spaljéer som de kan klättra på tänkte jag...
Vi har verkligen varit ute hela dagen och det märktes på A som var så trött så trött men speedad och försökte verkligen allt för att inte somna men vid 20:20 knoppade hon in i vår säng och hon får nog ligga kvar där... Det är trist att sova ensam...

Inga kommentarer: