fredag 7 maj 2010

Fredag=Snart helg

Oj oj oj vad segt det var idag... Ibland är det bra att ha lite mer att göra på jobbet än vad jag har för tillfället. Det är skönt att inte behöva stressa men just nu skulle jag behöva en blåslampa i rumpan om det ska bli något gjort över huvud taget...
Var hos barnmorskan i morse och lillebror hade lyssnat på mina instruktioner om att lägga sig startklar med huvudet nedåt men inte riktigt lämna startblocken ännu... Vill ju inte ha någon bebis medans D är i Kina nästa vecka och barnmorskan "lovade" att så inte skulle vara fallet...
Det känns bra nu med 36 dagar kvar. Vi har ju en överrenskommelse att det ska bli just exakt det antalet dagar... ;-) Trycker på lite mer nedåt för varje dag som går och jag behöver gå på toa lite oftare än vanligt... Sömnen blir sämre och sämre men det kan ju också ha att göra med att jag kämpar om utrymme med Alice och den envisa lilla prickiga... Om de ligger stilla och tysta så sover jag faktiskt fortfarande hela nätterna utan att behöva gå upp...
Vädret verkar svika oss idag efter att ha hållt sig kanonfint i de två senaste kvällarna... Kanske går det ändå att grilla något gott men äta får vi nog göra inne... Det är ju första kvällen den här veckan som sambon och jag är hemma tillsammans så det vore ju mysigt med något gott... Sedan får vi ju morgondagen tillsammans men sedan bär det av till Kina för honom... Läste dock någonstans om att vulkanen på Island börjat ryka igen så vi får väl hoppas på att den lugnar sig. det vore ju bara om han slapp åka men riktigt så bra tror jag inte att det blir utan då blir resan nog bara uppskjuten och då tycker jag att det blir lite väl nära beräknat bebisdatum.
När han kom hem från Finland i tisdags fick jag en underbart härlig parfym som jag har önskat mig länge...
Clean Warm Cotton luktar så härligt fräscht och rent... Mmmm.... Det finns många olika härliga parfymsorter av Clean. Vilken är din favorit?
I helgen måste vi också försöka bestämma oss var på tomten vi ska plantera det fins trädet som D fick i 40-årspresent. Jag skulle vilja ha typ tre träd på framsidan för att det ska se lite mer inbjudande ut. Sedan skulle jag också vilja ha en forsythia!
Blommar så härligt gult och glatt på våren...

2 kommentarer:

LindaGladh sa...

Ah, fusk att din lagt sig åt rätt håll ;-) Vill oxå gärna känna att det börjar närma sig, men förutom en lungkapacitet på nära noll så känns det som vanligt...

Schysst med lite parfym! Köpte "fresh laundry" själv och fick "outdoor fresh shower" i födelsedagspresent, gillar nog båda två lika mycket...

Hojta om ni får tråkigt nån dag när F är borta, ni kan ju alltid komma o leka lite i lekstugan om ni vill =)

Josefin sa...

Det låter jättetrevligt!! Vi kommer gärna. Vi får höras närmare om dag och tid!