söndag 6 december 2009

Julbord!

Har just kommit hem från ett fantastiskt gott julbord på Gyllene Uttern. Nu har jag ju inte varit på så många men om man jämför med det andra som var på Hooks herrgård så var detta helt överlägset på alla vis... Väldigt mätt men nöjd...
Alice och Daniel började dagen med att röja undan de sista resterna efter granen och nu återstår bara 3 stora stockar som vi får rulla undan så länge... Medans jag var borta så han de även med att baka lite pepparkakor men precis när jag kom hem så knoppade prinsessan in för natten... Kanske lite tidigare än vad vi hade tänkt oss men så blir det ju ibland...
Det har fungerat bra med adventskalendern:
4:e dec: Play-Doh lera (skulle bakas med direkt efter dagis)
5:e dec: Kråkes Vinterbok (lästes både under dagen och som gonattsaga)
6:e dec: Munspel (spelades flitigt och ska enligt önskemål kompletteras med trummor, fiol och trumpet för att utgöra stommen i Alices orkester)
I går vaknade hon vid 5:30 och ville se på Bolibompa...! Det har nog aldrig hänt förrut och då tackar man sin lyckliga stjärna för barnkanalen... Lite senare kom hon in och sa att hon ville öppna paket... Jag trodde inte mina ögon men det var inte bara en liten stund utan 3 timmar senare... Fattar inte att hon kunde sitta alldeles tyst och se på TV i 3 timmar medan vi sov... Inte bra...

Inga kommentarer: