tisdag 8 september 2009

Roliga ord och uttryck...

I morse drog jag upp rullgardinen inne hos Alice och sa -Nu är det dags att vakna! Hon tittade yrvaket upp på mig och vidare ut genom fönstret och utbrast -Men mamma... det är ju fortfarande liite natt...!!! Hur kan man säga emot det nu när det börjar bli mörkt om morgnarna..
Inte ens Kitty kan väcka den lilla sömntutan... När jag lämnade på förskolan så blev hon JÄTTEledsen när jag skulle åka... Kändes väldigt ledsamt... Igår när vi satt i bilen hem sa hon -Jag ÄLSKAR mitt dagis och snart ska jag gå hela dagarna på Ängen och där får man gå på utflykt... Känns ju skönt att veta!!! När jag hämtade så var det andra tongångar och hon berättade om hur de hade stått upp och sjungit Ja må "hon" leva för H som fyllde år, att alla de stora barnen satt med benen i kors som Mäster Skräddare på samlingen och att hon hade stått i kö och tagit mat alldeles själv... När vi kom hem ville jag att vi skulle gå en sväng i skogen nedanför gatan men Elliot... Hon var inte alldeles lycklig över detta påhitt eftersom kompisen W var upptagen med bullbak och inte kunde följa med. Efter lite lock och pock och löfte att hon kunde ha den nya picknickväskan som hon fått av mormor med sig ut och vi kunde plocka plommon från snälla grannens trädgård så gav hon med sig. När jag sen vill hjälpa henne att sätta väskan över axeln så det skulle bli lättare att gå skrek hon argt -Du är inte klok mamma!!! Det förstår du väl att jag kan själv...!!! Ja det är väl knappast sista gången man får höra det... Gullunge!!! Tänk vad snabbt det går... Vi fick vääldigt goda bullar efter promenaden och hann även med att ta en liten cykeltur runt på området tillsammans med M & W innan det var dags för mat och säng...

Inga kommentarer: