fredag 14 augusti 2009

Fredagkväll framför datorn...

Med risk för att låta sorgligt patetisk... Nej, det är faktiskt inte så illa som det låter... Jag är ju som sagt "själv" eftersom D är i Kina. Alice somnade vid 19:15 och sover som en liten ängel... Jag tycker det är väldigt skönt nu när hon inte sover middag. Hon är rejält trött vid 19 och vill gå och lägga sig och hon måste faktiskt sova så många timmar om hon ska orka med... Hon har haft en bra första-vecka på förskolan. Lite ledsen var hon på morgnarna när hon vaknade i början av veckan men när hon komdit så har det varit bra de första dagarna och strålande de sista dagarna.. Smolket i glädjebägaren är ju dock att hon är ganska missnöjd med att gå kvar på Smultronet som är småbarnsavdelningen. Hon är ju faktiskt STOR nu... Vi har ju pratat mycket om hur det är när man är stor tjej som tex att man säger till när man vill gå på toa och man har bara nappe när man sover osv... Hon har ju lyckats med det så bra så nu känner hon sig ju naturligtvis lite förorättade när hon inte får börja på Ängen riktigt ännu... Jag tror visserligen inte att hon är ledsen och gråter över det när hon är där men hon pratar mycket om det här hemma och jag känner det lite som om jag har lurat henne... jag ska försöka prata med vår underbara föreståndare när hon kommer tillbaka från semestern. November känns VÄÄLDIGT långt borta när man är 2 år och 9 mån.
Jag får inte glömma bort att berätta om en av det bästa idéerna jag fått på länge... Jag handlade mat på ICA24 i onsdags kväll! Igår kl 18:00 ringde det på dörren och jag fick allt levererat perfekt. KOSTADE 0 :- !!! (om man handlar för över 1500 :-) Så smidigt... Jag satt och kollade recepten samtidigt som jag handladeoch om det var något jag var osäker på om vi hade så gick jag bra upp i köket och kollade... Jag rekommenderar till alla som tycker det är sådär halvroligt att gå och handla med en lite halvtjurig och trött snart-3-åring.
Tack mina kära vänner M x 2 idag för att ni kom och fikade på eftermiddagen så att barnen fick leka och höll mig lite sällskap i min "ensamhet". Ett extra blöt hundpuss till W från E som tyckte det var kanon att bli barnvaktad idag och antagligen snart kommer att vilja flytta hem till er...

Inga kommentarer: