söndag 16 augusti 2009

Bärplockning, scrappbooking och Me&i!!!

Jaha... Då var helgen slut då och om vi skulle ta och summera lite...
Igår var jag väldigt aktiv och gick upp tidigt vid 7 även fast jag satt uppe och tittade på en film till 02:30!!! Ja det är sant men jag hade ju sovit i några timmar först eftersom jag somnade på soffan och den här filmen just börjat när jag vaknade till av att Alice ropade att hon hade kissat i sängen... suck... Hon har nog inte gjort det på flera månader men naturligtvis just denna kväll då det var första gången som hon fick sova utan blöja och jag hade INTE lagt i plastad frotté. Lyckligtvis så vaknade hon sekunden som det började så det blev bara pyttelite blött så ingen madrasstvätt var nödvändig utan bara ett lakansbyte... SÅ duktig hon är min STORA tjej...
Jag städade iallafall hela huset innan kl 10:30 och det var jag ganska nöjd med... Efter lunchen cyklade vi och lekte på den nya förskolan på Backamo som har en jättefin lekplats. Hon kämpade på och cyklade både fram och tillbaka på sin fina lilla cykel. Precis när vi kom hem och hon skulle hoppa av så välte hon och slog i huvudet lite i garageväggen men det gick bra för hon hade ju hjälmen på...!!! Sedan gick vi skogspromenad med Elliot och på vägen hem träffade vi en trevlig granne som frågade om vi ville komma bort och plocka vinbär. 4 liter och en god vinbärspaj senare så kom min vän M och vid 19 då Alice somnat och vi satte igång att scrappa. Tiden flyger ju när man har roligt så helt plötsligt var kl 01:30 och det var dags att sova... I morse var jag inte lika pigg och när A ville se Bolibompa vid 07.00 så satte jag bara på tv:n och eftersom hon är så otroligt snäll och rör aldrig något så jag kröp ner i sängen och sov ett par timmar till (lite längre än vad jag hade tänkt...) Alice toppensnälla kusin och sambo kom för att äta lunch och sedan vara med Alice när jag åkte för att visa Me&i-kläder. TACK för hjälpen!!! Nu är ordrarna inlagda och jag ska nog börja tänka på morgondagen...

Inga kommentarer: