onsdag 19 augusti 2009

Depeche Mode...!

I morse när vi skulle åka till förskolan så sa vi som vanligt -You stay home and watch the house till Elliot och sedan råkade jag tillägga att min kära granne M skulle komma och "låna" honom lite på eftermiddagen för lite mys och en promenad. Det skulle jag inte ha sagt!!! Alice grät nästan hela vägen till förskolan och skrek att ingen skulle ju få komma och ta hennes hund som hon ju ville ha kvar alldeles för sig själv... Svårt att hålla sig för skratt var det ialla fall... Stackarn! Elliot var nog desto lyckligare...
På jobbet fick jag vara försökskanin på pricktrest och resultatet blev att jag inte är allergisk emot något... (det visste jag redan) Det var trevligt med lite omväxling i alla fall...
Solen sken när jag kom ut och det var skönt att åka hem och sätta sig på altanen och bläddra lite i nya IKEA-lkatalogen som jag fick i brevlådan idag. Svårt att säga om det var några -jag-bara-måste-ha-saker i den. Vad jag vet är att vi saknar taklampa i köket, golvlampa i tv-rummet, mattor och en större "förvaringsmöbel" i tv-rummet och jag skulle även vilja ha ett nytt soffbord... Trist om allt skulle vara från IKEA dock för då ser det ju nästan ut som en katalogsida... Vi får se vad det blir!
I dag fick jag reda på att mina gamla favoriter Depeche Mode kommer att spela i Sverige sista helgen i januari. Det är en konsert jag inte tänker missa...

Inga kommentarer: