onsdag 29 juli 2009

Jag ska bli doktor...!

Igår var Alice och D på Monkeytown som hon älskar. Jag hade glömt att några vänner med barn i Alice ålder hade sagt att de också skulle dit så Alice fick några vänner att busa runt med i några timmar... Sedan var det D´s tur att leka lite så han lämnade Alice hos mig på jobbet för att åka och spela golf. Vi gick en sväng på stan för att fylla på innehållet i den nyaste förälskelsen, Doktorsväskan, som man inte kan gå någonstans utan. Det blev stetoskop, ficklampa och lite annan smått och gott och när hon somnade i bilen på väg hem från kompisen W som vi hälsade på efter shoppingturen så var det med doktorsväskan hårt i handen...
När jag kom hem idag så fick jag agera patient och blev ordentligt omplåstrad. Jag tror att vi gör åt ett paket i veckan minst men jag kan inte minnas när jag såg blod senast... Nu sover hon gott i sin säng och väskan ligger tätt intill...

Inga kommentarer: