måndag 27 juli 2009

Första dagen på jobbet efter semestern...

...var riktigt trevlig!! Inte för jag hade förväntat mig något annat för jag har ju världens bästa jobb med den trevligaste chefen och medarbetaren som tänkas kan. Kramkalas och gott fika eftersom vi inte setts på länge och en massa pladder i fikarummet eftersom vi mjukstartade lite med bara 2/3 av kalendern full. Att jobba 75 % är dessutom perfekt för vid 14:30 så hade jag jobbat klart och kunde bege mig hemåt med ett litet stopp på Netto som nu är min nya handla-vad-som-fattas-butik. Jag måste ju säga att det är en väldig skillnad på den och Vivo Matbörsen på Mellangatan som var föregångaren. Tror jag fick dubbelt så mycket för mina 200 kr på Netto...
Vi har nu haft besök av en kompis som D känt sedan han var lika gammal som Alice. Han hade med sin fru och son på 2 år och det var verkligen jättetrevligt. Vi har bara träffats ett par gånger tidigare så det var verkligen på tiden... Det blev gott grillat med tilltugg men det kändes som höst ute så vi fick äta inomhus... suck... Är det höst nu eller tror ni sommaren kommer igen? Det var 12 °C i morse...

Inga kommentarer: