söndag 26 juli 2009

Det finns älvor...

Igår strålade solen så att man nästan trodde att det var sommar... Min lite upphottade rabatt var en fröjd för ögat
Som tur var så hade jag två trädgårdsälvor som ville hjälpa till att göra det ännu finare. Tyvärr så råkade de i lite kärleksgnabb om vems tur det var att gräva med spaden.. För er som inte riktigt ser vem älva nummer 2 är så kan jag upplysa om att det är Josef som hjälper till. HÄR kan ni se fler fina bilder på älvorna. Alice in Wonderland
På kvällen var jag och M på bio och såg Harry Potter och Halvblodsprinsen. Den var lååång men får helt klart godkänt Jag ser fram emot den sista filmen även om jag för länge sedan läste boken inte bara en men två gånger så jag vet hur det slutar...
Idag gjorde vi en shoppingtur i till den stora staden och köpte bland annat nya dynor till utemöblerna. Ja nya och nya... Jag vet inte om man kan kalla det som vi har haft tidigare för dynor men... I alla fall så var dessa på lite rea, snygga och skulle passa bra, trodde vi. Till stolarna blev det riktigt bra men till soffan ser det ut som att vilja och inte kunna som min mamma brukar säga.. Jag har googlat runt för att hitta dynor till en sådan stor soffa och insett att det nog inte går att få tag på så jag får nöja med mig dessa... På hemvägen började det regna så jag är tveksam om jag sett något liknande... Det åskade också och slog ner ganska nära precis som D satte nyckeln i låset... Gissa om han var snabb på att dra ur sladden till datorn och TV:n. Vi har hört om många som har fått sånt förstört den här sommaren och det vill man ju helst slippa...
Otroligt nog så är min semester slut nu och det är dags att börja jobba imorgon... Hur det går får ni veta då...

Inga kommentarer: