fredag 24 juli 2009

Trädgårdsarbete!

Idag tröttnade jag på att rabatten utanför altanen såg ut som skrutt. de ser visserligen alla ut som skrutt men jag var ju tvungen att börja någonstans. Efter lite rensning så blev det mycket bättre(tyvärr "råkade" jag rensa bort den enda gren med Clematis som blommade eftersom nere under pionbusken såg den ut som en död rot..., svor ganska högljutt över detta) Det fanns dock ett hål mitt i rabatten som någon döende blomma lämnat efter sig...
Vi åkte direkt till Backamo Handelsträdgrård för att hitta något att fylla detta hål med... Det blev en syrenhortensia på stam och 5 lavendelplantor under. Jättesnyggt!!!
När jag ändå var i farten så klippte jag bort lite vildvin från altaningången också för den måste ha vuxit en halvmeter sedan vi flyttade in... Sedan gav jag mig på den döda rosenbusken och fick D att ta bort den murkna spaljén från väggen, grävde upp roten, la kantstenen till rätta och luckrade upp rabatten som såg mer ut som en sandlåda... Ni hör själva att vår trädgård kommer att behöva mycket love and attention ett tag framöver... Roligt var det i alla fall!!
Vår nya soffa, köksbord och stolar kom idag. Nu ska jag hjälpa D att sätta ihop köksbordet... Återkommer lite senare med bilder från dagen...

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Du har inget kaffe på nu ;)?