tisdag 3 mars 2009

Tillbaka...

Vilka intensiva dagar det har varit sedan jag skrev något senast... Nu ska vi se vad jag ska börja med...
I fredags hade vi Öppet Hus på mottagningen och det kom SÅ mycket folk! Verkligen jätteroligt... Alla var så positiva och trevliga. Stod i mina inte alltför sköna stövlar från kl 13 till 19 och hälsade minst 200 personer välkommen och bjöd på goda piroger som bland annat min kära mor hjälpt till att baka.
I lördagsmorse packade jag, mamma och Alice in oss i Marias bil och åkte till Göteborg för att titta och shoppa loss på Baby- och Barnmässan. De hade naturligtvis en massa fint och det var nog tur att Alices mormor var med och "dämpade " min annars så starka köplust... annars hade det nog blivit dyrt... de hade också lite olika uppträdande för barn med sång, teater och dans. Alice var som trollbunden framför scenen och satt så nära att hon kunde luta hakan på den och när de som spelade bjöd in barnen på scen var hon först upp... Annars är hon minsann ganska blyg men nu var hon verkligen i sitt esse.
I söndags vinkade vi hej då till mormor och ägnade förmiddagen åt att plocka och städa lite. Några goda vänner tittade över på lunch med sin snart 7-åriga dotter. Alice upplyste henne att hon skulle lära henne att slå kullerbyttor och att det skulle hon få göra när hon blev lika stor som Alice... Snacka om självinsikt!
Igår var det då dags för själva öppnandet av vår mottagning. Första patienten och första diktatet... Hua! Vem ska jag fråga när jag inte vet hur jag ska göra...??? Lite läskigt men samtidigt otroligt roligt att själv få vara med att utforma sina arbetsuppgifter. Jobbade hela dagen efter att först ha varit på skolan och äntligen lämnat in den eländiga projektuppgiften som jag satt uppe med till kl 2... Blev försenad till dagis eftersom jag var lite överentusiastisk och trodde att jag skulle hinna hur mycket som helst första dagen...
Hämtade på dagis. Snabbt hem för att hämta Elliot som min underbara granne och Elliots dagmatte förbarmat sig över även fast jag hade glömt att säga att jag skulle jobba hela dagen. Vilken tur att du finns!!! Sedan ut till Bankeryd där Faster Helena lovat att ta hand om Alice och baka chokladbollar med henne när jag var på föräldramöte på förskolan. Alice var SÅ nöjd!!! Tack!!! Fick skämmas på föräldramötet eftersom jag slarvat med att lämna in schema och hållit tiderna dåligt denna termin när vår fantastiska föreståndare tog upp att några måste bli bättre på denna punkt. Till mitt försvar så måste jag faktiskt säga att vi har riktigt kassa lärare denna termin som alltid är ute i sista minuten med att ge oss scheman... JAG lovar bot och bättring!!!
Idag hade vi lite uppgifter om patientdatalagen i skolan på förmiddagen och sedan jobbade jag resten av dagen... Man hinner inte så mycket som man skulle vilja på en eftermiddag. Imorgon ska jag dock jobba hela dagen.
Hämtade Alice som visat sig extra snäll och vänlig mot sina kompisar på förskolan idag och delat med sig och låtit andra vara med. Det känns skönt att de jobbar så mycket med empati, de blir ju lätt ganska ego och hårdhänta mot varandra de små liven.
Bjöd in mig själv på kaffe till Maria på vägen hem och hade sån tur att vi även fick lite god fläskpankaka... Tack för det!
När vi kom hem träffade vi våra nya grannar i trappen. De har en söt liten hund som Elliot blev totalförälskad i ... Jag blev väldigt förvånad men inte desto mindre glad. Även Alice fattade tycker för granntjejen och bestämde sig för att hon skulle hälsa på och vara kvar hos henne medans jag gick ut med Elliot. Jag måste säga att jag var lite chockad men vääldigt glad...
Okey nu vet ni vad vi har gjort...
Vad har ni gjort???

Inga kommentarer: