onsdag 4 februari 2009

Shoppat, scrappat och sjungit

Igår kväll var jag hos min kära vän M som hade Meandiparty eftersom den nya vårkollektionen släpptes i fredags. Mycket fina kläder som jag berättat tidigare... Alice och jag fick matchande tunikor samt att hon fick en klänning med prinsesstårtor och bakelser på och en tröja med pussgrodor. Hade kunnat handla mer så klart men där sa plånboken ifrån...
"Städrockar" till oss båda...
I förmiddags hade jag ett litet möte med mina två blivande kollegor. Jag ser verkligen fram emot att börja arbeta och särskilt tillsammans med dessa kunniga, otroligt positiva och inspirerande människorna. Jag kan nästan inte fatta att jag har haft en sådan tur... Eftersom jag tyvärr inte är så jätteinspirerad av de kurser som vi har i skolan just nu så ägnande jag resten av dagen åt att scrappa på Hildas i Huskvarna tillsammans med E och M (vi hade inga föreläsningar i skolan men jag hade nog egentligen ganska mycket jobb som jag hade kunnat gjort hemma om jag riktigt tänker efter...)
Underbara papper till Alla Hjärtans dag från American Crafts


Ikväll så har vi varit på Flugan och sjungit. Alice överraskade mig verkligen genom att inte få ett utbrott när de barnen som inte varit tidigare fick klistermärken och hon blev "utan "eftersom hon inte var någon "nykomling" samt att inte alla barnen hann välja djur att sjunga om idag och hon var ett av dem... Vanligtvis så brukar sådant leda till mycket tårar och tandagnisslan men tydligen så börjar även lilla fröken att bli stor... Igår hade hon kramat en av sina bästa "dagiskompisar" och sagt -Jag älskar dig jättemycket!!! Det känns skönt att höra eftersom jag i förra veckan såg ganska fula rivmärken på en liten pojke som "råkat" komma för nära när humöret inte var på topp. (Jag skämdes naturligtvis som en hund eftersom jag antagligen inte hade klippt hennes naglar så kort som jag borde...) Nu sover älsklingarna och det är även dags för mig...

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Jag har en utmaning till dig i min blogg. Jag blir jätteglad om du antar den! Kram / Maria
www.mariasdagbok.blogspot.com

Fotograferande Maria sa...

Hej! Jag har en utmaning till dig i min blogg. Jag blir jätteglad om du antar den! Kram / Maria
www.mariasdagbok.blogspot.com