fredag 16 januari 2009

brr... vad kallt!!!

-8,9 ° C i morse...! Jag blev jätteförvånad för man har ju nästan glömt att det är vinter för här har det ju inte varit minusgrader så många gånger och absolut ingen snö... Min första tanke var att jag skulle ta bilen till biblioteket som den latmask jag är men med sällskap av grannen traskade vi med våra barn och vagnar istället ner på stan och tog en fika, lämnade tillbaka böcker och kikade in i några affärer. Vi gick förbi en barnklädesaffär när Alice ropade: -En sån tröja vill jag ha!!! Den var med fotoprint med dalmatiner på och blå ärmar med vita stjärnor från Molo. Det visade sig vara en body men de skulle få in tröjor och vi reserverade en... Vi lägger ut en liten vink om att en sådan skulle passa bra till Alice namnsdagspresent...
Nu sover lilla hönan middag och jag sitter som vanligt här och... ja vad gör jag egentligen... Inget vettigt...

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Du har en mamma-utmärkelse att hämta i min blogg och lägga här, om du vill. Ha en tevlig helg!! Kram Maria