tisdag 16 september 2008

Vardag...

Igår var det hela dagen i skolan och idag har jag suttit hemma med Landstingets årsredovisning. Det är egentligen ganska intressant läsning att se vad våra skattepengar går till...
Alice verkar ha kommit över sin ledsna period på dagis och trots att hon var ledsen över att mormor åkte hem i går morse så gick det ändå bra att lämna på dagis. Hon berättade för alla att hon hade badat och varit på IKEA så nu får man passa sig så att hon inte börjar "skvallra" om både det ena och det andra...
På IKEA blev det åter igen lite mer förvaring. Vi håller på att växa ur lägenheten och förrådet med en skämmande hastighet... Det blev lite krokar, hyllor till Alice böcker och nya lådor att ha hennes saker i. Rosa och rött... Ovanligt val för att vara jag men jag kände att vi behövde få in några färgklickar i vardagsrummet nu när höstmörkret börjar komma smygande allt tidigare på kvällarna. Tror jag ska komplettera med lite rosa/röda kuddar, filtar och ljus också...
jag har just varit ock ätit lunch med M på Pallas Athena. Gott och trevligt!!!
Det hade ramlat ner en hel hög av Tradera"vinster" i brevlådan när jag kom hem. Jättefina kläder. Men jag tror att hon har så mycket nu att det är ett under om hon kommer att hinna använda allt innan hon växer ur dem. Fast hon har ju faktiskt inte vuxit något sedan förra vintern nästan för när jag provade overallen och jackan som hon hade förra året så passade de fortfarande hur bra som helst och de nya vinterkläder i stl 92 som jag köpte på PoP-rean i våras är ALLDELES för stora. Typiskt! Hoppas att hon växer lite så hon kan ha dem snart... Annars så växer hon väl under sommaren så att allt är för LITET nästa vinter....
Nu är det dags att hämta på dagis...
Hoppas hon är vaken, det var hon inte igår när jag kom vid 15:30...

Inga kommentarer: