lördag 13 september 2008

Lugn lördag

I morse var vi och badade. Jag, Alice och mormor. Alice tycker att det är ganska kul men gillar absolut inte att doppa huvudet (hon har inte riktigt fattat att man ska stänga munnen...). Att åka rutchbana är ju absolut det roligaste som finns men eftersom jag tycker det är lite dyrt att betala 700 kr för att hon ska få åka rutchbana en halvtimme i veckan så har vi beslutat oss för att inte fortsätta på nästa omgång av småbarnsim utan försöka komma iväg och bada själva lite oftare när det passar oss istället... Har en känsla att höstförkylningar kanske kommer att dyka upp så småningom som ett brev på posten och då går ju timpenningen för rutchkaneåkandet upp ännu mer. Dessutom blev jag snorkigt bemött av de som jobbar på Rosenlundsbadet förra veckan. (Inte ledarna för småbarnssimmet, de är jättegulliga) Jag vill betala för att stanna efter "vår tid" är slut men då sa de att man var tvungen att komma ut till kassan och göra det EFTER vi var färdiga med "simmet"... JÄTTEbra ide att antingen gå ut i baddräkt och handduk i entrén och köa eller klä av och på sig en gång till... När jag påpekade att det hade inte varit några problem tidigare och att de faktiskt stod att man kunde gör så i informationsfoldern vi hade fått sa snorungen bara att det var ju inte hennes problem och ville jag bada så fick jag lov att komma ut... Kan ju bara tala om att vi stannade och badade... LÄNGE men lät bli att betala... Inte underligt att Rosenlundsbadet går med jätteförlust med sådan personal och inställning...
Sedan blev det fika hemma innan vi åkte ner på torget och köpte grönsaker. Då hade a redan somnat och vi gick vidare till På pricken röd som bara har så fina och mysiga second handkläder. Två fina klänningar blev det.
Sedan tittade vi in på PoP och köpte en mössa till Alice som jag tror jag måste byta... Konstiga storlekar de har på PoP. Mössan var 48/50 och från 9 mån till 2 år men alldeles för stor... Den mindre storleken var från 3-9mån... den borde ju vara för liten...? Ska prova igen när hon är på bättre provarhumör för idag skulle hon bara INTE

Inga kommentarer: