tisdag 15 januari 2013

Aktiviteter och annat...

I lördags så var det dags för Alice att prova på tennis för första gången. Jag tycker det är väldigt roligt att hon vill/går med på att prova många olika nya saker... Visst kan man tänka så att barnen ska självklart bara ska få göra de det vill men man måste ju ge dem lite förslag om vad man kan prova på... Själv provade jag aldrig något annat än ridning när jag var liten och det kan jag faktiskt tycka är lite synd idag... Jo jag provade gymnastik i en termin men det var verkligen inte min grej... Enda anledningen till att jag gick på det var att mina bästa kompisar gick, de var båda sjukt duktiga och kunde hjula och göra volter och jag som var en riktig knubbis och smidig som ett kassaskåp kunde på sin höjd göra en kullerbytta och det fick mig ju inte direkt att känna mig toppen...
Det är ju lite svårt annars med alla aktiviteter... Det finns sjukt mycket att välja på men man kan ju inte ha FÖR mycket för det blir ju ganska stressigt eftersom många aktiviteter för 6-8 åringar börjar runt 16-tiden...? Hur tänker man där undrar jag för det är ju de minsta barnen som omöjligt kan ta sig någonstans utan föräldrarnas hjälp och förhoppningsvis så jobbar ju de flesta och väldigt få slutar ju så att man hinner hämta och köra till något som börjar innan kl 16:30... Sedan är de flersta aktiviteter ganska dyra förutom då simskolan som inte är ganska dyr utan sjukt dyr och den om något borde ju verkligen inte vara det eftersom det faktiskt är livsviktigt att ALLA lär sig simma... Alice har inte gått på ganska många terminer eftersom jag tycker att de bara mjölkar pengar ur föräldrarna och de inte lär sig något som man inte själv kan lära dem om man åker och badar med barnen lite oftare... Man får väldigt mycket bad för pengarna om man ser till vad simskolan kostar för 2 barn... Isac skulle säkert tycka det var jätekul men att bara bada i 30 min känns som om det skulle bli katastrof när man ska gå upp för han älskar ju att bada... Alice har ju klarat järnmärket 50m bröst, 25m rygg och dyka på djupt och flyta i 1 min utan att gå på simskola och jag tror att det blir bra att kanske gå på simborgarskola till nästa säsong eller så för hur mycket hon är vill och kämpar så kommer hon aldrig orka simma 200 m ännu... Hoppa från 3 m svikten är därmot det roligaste som finns och skulle båda barnen gå i simskola så är jag ju tveksam till att vi dessutom skulle åka och bada så ofta...

Ibåde lördags och söndags så passade vi på med pulkaåkning... Skönt att ha en backe så nära hemma... I söndags blev det dessutom korvgrillning, varm choklad, kaffe och fika  på uteplatsen efteråt tillsammans med 3 andra familjer och en massa barn... Väldigt trevligt!!! Sedan var det dags för julgransplundring hos andra kompisar och åter igen en massa barn... :-) Verkligen en social helg och Alice var så trött att hon gick och lade sig kl 19...

Inga kommentarer: