onsdag 5 september 2012

Tillbaka till vardagen...?

I morse var det dags på riktigt igen... Ja kanske inte riktigt på riktigt för egentligen så ska Alice lämnas vid 7 och Isac därefter (hur många minuter det nu tar att köra men imorse blev det lite senare (planerat senare, inte som vanligt ofrivilligt senare...) På jobbet har vi det lite lugnare nu och kör inte på max så då känner jag heller inte att jag måste vara där exakt 07:30 som det ju är tänkt... Men med tanke på att jag fick köra på 1:an från Strandängsrondellen och hela vägen förbi Lerhagen, upp vid Netto och runt på Bymarken innan trafiken tog lite fart vid Bageriet på Kortebovägen och jag kunde växla till 2:an så tror jag inte att det spelar någon roll om jag lämnar Isac kl 7 ens för jag kommer ändå aldrig att ta mig till stan på 30 min... Kortebovägen ska vara avstängd till DECEMBER...!!! Ja ja... Det är väl knappast något att ödsla negativ energi på men ändå... Isac var tyvärr ganska ledsen när jag lämnade och även om jag vet att det går över snabbt så vill jag ju så gärna att han ska komma in i den fina rutinen vi hade i våras och han var så otroligt glad och vinkade -Hej då mamma!!! när jag gick... Hoppas att det går snabbt...  Alice var nöjd med att få komma tillbaka till skolan. Hon verkar trivas jättefint och har fått flera nya kompisar som hon pratar om... Hon har skrivit dagbok varje dag på semestern och var nog inte så lite stolt över att få visa fröken den... Annars så GÖR de kanske inte sådär jättemycket i förskoleklassen om man jämför med hur mycket de gjorde på förskolan... Här leker de mest, sjunger sånger, målar och viker pappershattar... (?) I förskolan hade hon ju alltid läst eller räknat något varje dag så jag förstår att hon svarar med -Ingenting! när man frågar vad de har gjort på dagen och vad de har gjort i samlingen... Jag antar att det blir lite mer sedan när de har delat klassen... Just nu så är de ca 20st  0:or som de ska dela i 2 grupper för att passa ihop med respektive 1:a.

Inga kommentarer: