tisdag 4 september 2012

En sammanfattning av 2 månader...?

Är det ens möjligt att sammanfatta 2 månader (dessutom semestermånader då man faktiskt GÖR saker) i ett enda blogginlägg???
Jag tror att det kanske lätt skulle bli liite för långt så jag tror att vi delar in sammanfattningen i delar... ;-)

Semestern på västkusten:
Även om vädret nu inte direkt samarbetade så fick vi ialla fall 2 härliga veckor på bästkusten tillsammans med goda vänner och bästaste stuggrannarna... Det blev såklart lite turer med båten, bad för några i familjen (inte jag), massor av krabbfiske och mysiga utflykter till  Liseberg, Havets Hus, Nordens Ark, Smögen och Grebbestad... En massa god mat lades på grillen och vi fick till och med ett gäng med makrillar som vi kunde steka = GOTT!!! Vi fick även en toppenfin weekend i Lysekil i slutet av min semester då det faktiskt var riktigt varmt... 
För övrigt så har väl sommaren varit väldigt bra om man bortser från just vädret... Skulle ju kunna skriva ett helt blogginlägg med bara gnäll om detta men eftersom nästan alla som läser ju har upplevt samma skitväder så blir det ju bara väldigt trist...

Semestern tog ju så småningom slut och vi började jobba igen... Jag åkte på en superrolig Kick-off helg med bästa tjejerna på House Of Lola till Nyköping och blev enormt laddad för denna säsongens härliga kläder och visningar som jag hann med några stycken av innan det var dags för den "riktiga "semestern på Kreta.


Semester på Kreta:
Jag var ju faktiskt väldigt tveksam till det här med charter och All-Inclusive innan vi åkte till Cypern förra året men jag var SÅ nöjd så vi var helt enkelt tvungen att "prova" en gång till och se om det bara var en lyckträff eller om det verkligen är så härligt... Det ÄR så härligt kan jag meddela. Ytterligare en fantastisk vecka med sol och varmt. Jättefint hotell med toppenläge, perfekt pool för barnen, ett stenkast till havet och tid att bara njuta av varandra och inga måsten... All mat serverad (buffé) och alltid glass, vatten och drinkar tillgängligt! Barnen hade två väldigt olika flygresor dit och hem... På ditvägen var de supertaggade och busade som bara den men ingen gråt och tandagnisslan (nästan) och på hemvägen sov de hela vägen... Alice hittade sin själsfrände i stolen framför redan på planet till Kreta och det visade sig att de även skulle bo på Fritidsresors systerhotell vägg i vägg så de spenderade all tid tillsammans, poolen, Bamseklubben och framför scenen under kvällarnas shower... Det kunde nog inte varit bättre... Isac, som nu är inne i sin allra mest intensiva peroid av besatthet när det gäller filmen Bilar hade lite svårt att slita sig från hotellrummet och ville gärna -Gå hem!!! -Titta Blixten!!! så fort han tyckte att showena blev tråkiga eller han blev trött men eftersom vi ändå var flera vuxna så gick det rätt smidigt ändå... Det enda som var lite synd var att vi inte kunde bada så mycket i havet eftersom det var för höga vågor så många av dagarna hade de röd flagg på stranden. Som tur är så är ju stranden full av vackra stenar så det blev ju mycket plock med dessa och att stå i strankanten och titta på när vågorna rullar in över fötterna är faktiskt väldigt roligt det med när man är liten... Alice fick fina rastaflätor och vi badade naturligtvis fisk-spa med hudätande småfiskar... Några större utflykter blev det inte utan bara en liten förmiddags-shopping för mamma och mig  utan barn i Platanias... Köpte en ny handväska till mig, klänning och lite smycken till Alice och Isac fick en Blixten-väska och en Blixten handduk...


Herregud vad mycket bilder man tar på semestern... Tror jag just laddade upp typ 450 st men tyvärr är det ju kanske inte sådär jättehög klass på dem men några får ni se ialla fall... 

Inga kommentarer: