onsdag 16 maj 2012

Drop-in fika...

Igår hade Strandängens Montessoriförskola fixat ett mysig eftermiddag med Drop-in för föräldrarna så att vi fick chansen att titta lite närmare på vad våra underbara små gör om dagarna.
Här har Alice byggt "den Romerska Bågen". Konstruerad precis som romarna gjorde dem... Håller bara ihop om man gör exakt rätt och det fixade hon alldeles själv...
Barnen hade dessutom bakat nässelbröd som de bjöd på till fikat. Det är en förmån att få vara med och ta del av barnens vardag... Jag är så glad över att hon har haft så många fina år på förskolan nu när det är dags att gå vidare till skolan... Jag är också jätteglad för att Isac fortfarande har många år kvar för jag är inte riktigt redo att släppa förskolevärlden helt ännu...

Efter förskolan åkte vi till Team Sportia i Habo för att provcykla en stor cykel... Jag blev redigt besviken när det visade sig att den färg jag hade tänkt att hon skulle ha visade sig inte finnas i 16". Jag trodde ju i min enfald att hon skulle kunna ha en 20" eftersom det stod att den var från 110 cm och hon är nog i allla fall 112 cm. Det höll på att ta en enda med förskräckelse när hon skulle provcykla den stora... Vi köpte ingen igår eftersom det inte fanns rätt färg (löjligt jag vet). Jag ringde sen till Sportson i Jönköping och de hade cykeln jag hade tänkt mig i rätt färg så det får bli ett besök där i kväll...

I övrigt så börjar sommarens planer att utkristallisera sig allt mer... D börjar sin semester en vecka innan mig och en vecka innan det ska barnen var med mormor för att dryga ut deras sommarlov lite... Jag antar att det blir hemma hos oss, det är enklare så... Totalt ska jag ha 4 veckor och sedan blir det ju en vecka på Kreta i slutet på augusti som bonus (och tröst ifall det har regnat hela sommaren...) Sedan blir det så klart underbara Lysekil! Vi stannar minst i 2 veckor och ska bara njuta och hoppas på fint väder... Förra sommaren var vädret egentligen sådär men det var ändå så otroligt skönt att varva ner... Jag är så sjukt glad över att vi har stugan och att barnen får ha fantastiska somrar och helger där precis som deras pappa hade när han var liten... Det är ovärderligt!!! Alice ska så klart gå på simskolan i havet vid Kolleröd och frysa lite... Är säker på att vårdräkten vi köpte förra året kommer till användning igen... ;-)

Nu är det dags för lunch och lite BodyPump....

Inga kommentarer: