lördag 12 maj 2012

Aktiviteter och annat....

Igår så var vi bortbjudna på fredagsmat... Väldigt skönt, gott och trevligt! Det blev ingen sen kväll så vi hann även med lite god ost och vin hemma innan vi somnade i soffan. Isac hade lite svårt att komma till ro eftersom vi hade varit borta och han var lite speedad men tills sist så.... Alice glömde att gå på toa igår kväll vilket resulterade i en lite upprörd och ledsen tjej som fick duscha lite innan hon kröp ner i vår säng fram på småtimmarna... Det är mysigt att ha ende snusande bredvid... Hon sover precis som jag gör det vill säga alldeles blickstilla. Herrarna i familjen är lite tvärtom.... Dagen gick snabbt i och med fotbollsträningen på förmiddagen... 19 st söta små tjejer i det närmaste lika stora och identiskt klädda i olika nyanser av rosa... Det kommer bli svårt att lära sig namnen för tränare/lekledare Olsson.... Undrar om jag ska köpa en BSK-träningsoverall också för att verkligen gå "all in"! I vilket fall som helst så är det en förmån att få vara med med så gulliga tjejer... Kom på att jag nog saknat att vara ridlärare lite... Men nu satser vi på fotboll över sommaren så får vi se vad som ska göras till hösten.... Alice lekte med en kompis på em och vi var på Maxi... Avstämningsdags blev det såklart när vi hade handlat vagnen sprängfylld men konstigt nog så stämde det exakt... Isac skötte sig exemplariskt men så var han ju också hårt fastspänd i en blågul bil... ;-) Middagen blev halvt om halvt lyckad.... Jag är ju ingen älskare av fläskkött men lät mig övertalas till helstekt fläskfilé som naturligtvis blev sådär... Mamman gör toppengod helstekt fläskfilé och jag tycker att jag likadant men tydligen inte... Rörde ihop en enkel variant på bearnaise/dijonaisse som dock blev riktigt god men dessvärre inte passade särskilt bra ihop med fläskfilen som jag nog helst vill ha mammas svampsås till (ytterligare en sak som jag tror att jag gör exakt lika som mamma men det smakar aldrig lika gott) Eller är det kanske så för de flesta och med det mesta...? Nu har jag trots den sena timman precis gjort müsli enligt Monique Forslunds recept i "LCHF för hela familjen" Det luktar fantastiskt och jag riktigt längtar tills imorgon bitti... Bäst jag går och lägger mig!

Inga kommentarer: