tisdag 24 april 2012

Annorlunda...

Hmm... Nytt utseende i bloggens "skrivardel"... Ja ja... det ska väl gå det också... Även dagarna blir ju också lite annorlunda (om vi ska syfta tilbaka till rubriken) när D är borta... Min kära lilla mamma har ju varit här och skämt bort både mig och barnen med att det är undanplockat lite hemma och det har lagats god mat. I lördags hade vi fixardag på förskolan så jag och Alice var borta hela förmiddagen och grejade. På kvällen hade vi goda vänner på besök och vi käkade middag tillsammans... Ja man kan ha det även fast mannen är bortrest. Klart han var saknad men det blir ju fler gånger... På söndagen åkte vi till badhuset så Alice fick öva lite mer simmning... Hon klarade 25 m ryggsim på djupt vatten...? Jag vet inte hur det gick till riktigt men hon var supernöjd och jag var jättestolt. Silver- och guldpingvinen pryder numera också hennes märkessköld!!! På eftermiddagen var hon på kalas och Isac sov sov en stock efter badäventyret. Jag och mamma tittade på Världscupfinalen i hästhoppning på TV. Många bekanta ansikten och väldigt roligt att titta men jag var glad att sitta hemma i TV-soffan. Nästa år går finalen i Göteborg... Kanske man skulle ta med dottern då...
Roligt med en amerikansk seger... Rich Fellers och Flexible
Annars är jag väl som alla andra, riktigt j...la trött på att det aldrig blir någon vår... Jag fattar inte de som bara skiter i att det är kallt som fasen och går utan strumpor i vårskor och med korta byxor osv... Jag skulle väldigt gärna vilja men jag fryser ändå redan så att tårarna rinner på morgonen när jag går från parkeringshuset till jobbet (300 m...) Så jag undrar: -Hur står ni ut???
Just nu så surar jag också öven någon sandstorm (?) som ställt in flyget från Shanghai som D skulle ha suttit på just nu men istället nu får ta ett annat flyg från Peking imorgon...  Hade ju räknat med att få hem honom ikväll så hade kunnat sjunga och väcka honom med presenter på hans födelsedag som är imorgon... (Det är okey att åka buisness hem älskling... ;-) Nu tillbaka till verkligheten och jobbet...!!!

Inga kommentarer: