torsdag 9 februari 2012

Alla pratar om...

Det är mycket LCHF i media just nu... Ja det har ju varit det ett tag och nu märker man även att det börjar pratas om det i fikarummet på jobbet och andra ställen. I går på en urtrevlig Lola-visning hos min kära vän Linda så blev det också prat om LCHF när alla hade provat klart de fina kläderna... Vi fick supergod tomatsoppa med vispad creme fraîche som passade för LCHF och en liten ruta mörk choklad till kaffet såklart. Jag är naturligtvis väldigt nöjd med att gått ner 25 kilo förra året och jag har absolut inga som helst planer på att sluta äta LCHF. Jag har aldrig mått så bra och haft så mycket energi... Det är roligt att dela med sig av tips och erfarenheter men det är fortfarande lite tråkigt att möta vissa som tror sig "veta" att det är farligt med LCHF.
Vad jag känner är viktigt (som min kloka vän Linda skriver på sin blogg) är att investera i hälsa och försöka göra det bästa för sin kropp. Jag har ju alltid varit lite skeptiskt till det här med träning men nu har jag ju sent om sider hoppat på tåget igen men jag kan väl inte säga att jag tycker det är SÅ roligt men det ger mycket energi och det behöver man ju all man kan få...
Lille Isac trivs bättre och bättre på förskolan... Ja egentligen har han nog trivts väldigt bra hela tiden men har väl inte varit sådär jättenöjd med att bli "dumpad" ute på den kalla mörka gården kl 07:05 varje morgon. Nu när det har varit så kallt så har de dock gått in redan från början och det har fallit mycket bättre i smaken... De sista dagarna har han förtjust vinkat hejdå och sprungit in för att hitta på något roligt!
Vi har valt skola till Alice och det blev Attarp... Vi fick ju ett sådant kanonmottagande när vi var där... Hoppas det lilla vetgiriga hönan kommer att trivas. I morse rabblade hon upp världsdelarna på vägen till förskolan... -Vi bor i Europa, sen finns det Sydamerika, Nordamerika, Afrika, Oceanien och Asien, mamma...!!! Då blir man faktiskt lite mer än stolt!!!

Inga kommentarer: