fredag 27 januari 2012

Ingen är gladare än jag när jag har fel...

Ja det kan ju låta lite underligt men när man är nästan säker på att något är dåligt och sedan blir man motbevisad så är det faktiskt inte så dumt att ha fel... Igår var vi på studiebesök på skolorna i Bankeryd och fast jag nu har hade hört både bra och dåliga saker om skolorna så är det ju faktiskt tyvärr så att det är de dåliga sakerna som man "tar till sig" mest av... Nu kan jag mycket glatt meddela att vi var extremt nöjda med besöket på Attarp som visade sig vara riktigt riktigt bra vad det gäller bemötande av föräldrarna samt att de verkar jobba på ett bra sätt med barn som har hunnit med mycket av det som man gör i förskoleklass redan på förskolan. Det är ju inte så att jag vill att A ska sitta för sig själv och göra andra saker men eftersom jag vet att hon kommer att kunna läsa innan hon börjar så är det ju bra om det finns mer material för henne att jobba med så att även hon kan få lite utmaningar... Sedan är det ju svårt det här om de ska gå i samma klass som sina förskolekompisar och efter moget övervägande så tror jag att det kanske är bästa att inte göra det... Någon kan ju vara bra att ha i samma klass men jag tror att om de har hängt ihop hela förskoletiden och även träffas på fritiden så kan det vara bra med lite nya kompiskonstallationer... Så nu sätter vi P för funderandet på skola och ser fram emot hösten. Alice som så klart var med på besöket satte sig snabbt i en ring på golvet för frukt- och sagostund och vi fick gå runt och titta själva och när vi skulle gå så hade hon börjat rita tillsammans med de andra barnen och skrivit Alice och Rubinen på sin teckning så jag tror att hon hemskt gärna hade viljat vara kvar istället för att följa med tillbaka till förskolan...

4 kommentarer:

Ida F sa...

Vad glad jag blev att ni tyckte att Attarp verkade bra! Träffade Ni A? Han går på Rubinen nämnligen!
Kan hon inte börja ettan på en gång?

Josefin sa...

Det roliga är att vi var på alla andra avdelningar utom Rubinen men hon såg bara skylten på dörren från insidan och tyckte det såg ut som en rubin fast jag tror vi var på Topasen/Opalen... Jag vet faktiskt inte om det går att göra det men det känns inte så aktuellt... Jag är övertygad om att det bli bra nu och skulle det vara nåt senare så får vi lösa det då... :-)

malin sa...

Vad skönt att hittat en bra skola. Så mycket huvudbry som går över. Kram

malin sa...

Vad skönt att hittat en bra skola. Så mycket huvudbry som går över. Kram