måndag 26 december 2011

Julen kom och...

... ja nu är den ju nästan slut redan och om jag skulle summera den lite så vill jag nog börja redan i torsdags då vi hade besök av mina goaste vänner med barn och vi pysslade, fikade, åt en massa julgodis, dansade runt granen och hade julklappsbyte... Det kändes verkligen som en kanonbra start på julfirandet!!! I fredags låg Isac och sov förmiddag på altanen, han sov som en stock så jag gick ner för att byta i tvättmaskinen... När jag kom upp så satt han i trappen halvt avklädd sin overall och jag frågade Alice var D var någonstans (han hade varit och handlat det sista men jag trodde han var hemma eftersom Isac var inne...) Det visade sig att Isac nog inte sovit som en stock utan vaknat, blivit ledsen, klättrat ur vagnen och gått till trappen på altanen och ropat så Alice hade hört honom och släppt in honom och sedan klätt av honom overallen utan att jag hört någonting... Företagsamt av båda barnen måste jag säga men jag kommer definitivt inte glömma bort att sätta på babyvakten igen... :-S Mormor och sambo kom och vi hade en mysig och trevlig uppesitarkväll med Bingolotto (själva Bingolottandet var ju sådär men resten var trevligt). På julaftonsförmiddagen gick vi till kyrkogården och tände lite ljus, det kändes inte så jullikt med helt grönt och 5 plusgrader... Isac bestämde sig för att inte sova någon middag alls på julafton men lyckades ändå hålla sig vaken till klockan var nästan 22 på kvällen... Gissa om han var speedad men konstigt nog faktiskt inte särskilt gnällig... Innan dess så hade vi hunnit med att äta massor av julmat och godis, titta på Kalla Anka och få besök av tomten som hade med sig en vääldig massa julklappar... Det blev så klart succé!!! Isac fick en massa saker som låter och som man kan laga mat med, dvs det bästa han vet. Vi har dock lite problem med saker som låter här hemma för de börjar alltid låta mitt i natten även fast ingen är i närheten av dem...??? Microvågsugnen som Isac fick har ingen av/på knapp och naturligtvis så kom den utan instruktionsbok... Hmmm... Alice tyckte att det var lite fantasilöst av dem att visa exakt samma Kalle Anka som förra året och tyckte att Svensson, Svensson var mycket roligare... Att hon sedan tittat på Trolltyg i Tomteskogen 7 ggr på 72 timmar är däremot inte fantasilöst enligt henne... På Juldagen så pysslade vi en ängel och en snögubbe från hennes rekordstora julklappspyssellåda och jag lyckades inte komma ur min Onepiece på hela dagen... Det var också en julklapp även om jag plockat ut den liite i förskott, Vi provade julklappsglassmaskinen och det blev jättegott även om vi inte väntade tillräckligt länge och glassen var kanske i rinnigaste laget... Inte heller idag har jag lyckats ta mig ur huset... Känns inte riktigt bra faktiskt även om jag inte hade Onepiecen på hela dagen... Vi hade besök av faster H och kusinerna och vi åt middag (icke-julmat) och spelade spel. Väldigt trevligt även om Isac tyvärr nog hade svårt att somna och det blev lite dåligt med vuxentid... Imorgon ska vi åka till Skövde och bada... :-)

Inga kommentarer: