måndag 12 december 2011

Desperat försök till julstämning...?

Men vad är det för hemskt väder som bara förstör min julstämning..? Förra veckan började ju så bra med lite pulkaåkning på måndagen men sedan gick det ju bara utför... Jag bestämde mig för att boka biljetter till Pingstkyrkans Klingande Julkort som verkligen brukar vara ett fantastiskt sätt att komma i julstämning på men även fast Julkortet var fantastiskt så förtogs det hela lite av att det blåste storm och ösregnade både på dit- och hemvägen... Alice var med på showen och var i det närmaste i extas i början över den härliga musiken, häftiga ljussättningen och de proffsiga arrangemangen. Efter några sånger började hon snyfta lite och tyckte minsann att det var väldigt orättvist att hon inte fick vara med men efter att jag lovat henne på heder och samvete att hon visst kommer att få vara med när hon är tillräckligt gammal så blev det bättre. Under sista sången, Oh Helga Natt med orkester, båda körerna och allsång kände jag dock att hon började nicka till och under de stående ovationerna 3 minuter senare sov hon som en stock... Hon hann dock vakna till tillräckligt för att gå själv till bilen eftersom det tog en stund att komma ut. Klingande Julkort ger verkligen en härlig känsla!!! Vi fortsatte med Julbord på Slottsvillan i Huskvarna med D´s jobb på lördagen. Det var trevligt men julmaten var inget särskilt... Alice han också med att gå på kompisens Josefs 5-årskalas med maskeradtema på förmiddagen. Hon var en mycket söt liten pirat! Idag på morgonen så var det dags för förskolans lussefirande och hon var istället en söt liten Lucia. Väldigt mysigt att få höra de små sjunga lussesånger och fika med av barnen bakade lussebullar och pepparkakor efteråt... Isac var tomte och for omkring som en nisse på speed efteråt... Undrar om han någonsin kommer att vara stilla för att stå med i ett luciatåg...? Sedan var det dags för mig att återvända till verkligenheten och ett besök på jobbet som nu ska återupptas efter helgerna... Jag har i princip glömt vad jag jobbar med så det kändes lite läskigt... Jag får lov att gå dit i morgon med för att öva lite mer... Imorgon ska vi gå upp tidigt för att titta på tv:s Luciafirande och på kvällen blir det Junedalsskolan... Nu är årets julkort från fam Eklund/Olsson nästan i ordning och ska bara läggas i kuvert och postas... Jag försöker verkligen hitta julstämningen...

Inga kommentarer: