måndag 15 augusti 2011

Då var det dags igen...

Förra veckan hände det nog inte så mycket eller så har jag bara helt glömt bort det... Hopplöst! Jag ska försöka bli bättre på att skriva lite oftare så jag inte behöver tänka efter så mycket vad jag har gjort (och då framför allt vad jag inte gjort...). Jag var på bio och såg den sista Harry Potter-filmen. Det var ju kanske inte så att jag var nyfiken på slutet eftersom jag såklart läst böckerna men det var ändå en helt okey filmupplevelse. (Kanske den enda i år eftersom film inte är något som lockar mig sådär jättemycket.) Jag har äntligen kört igång arbetet med att fixa iordning min gammelmormors gamla byrå så att den kan stå i Alice nya rum när vi gör en liten omflyttning i höst. Trodde ju kanske att det skulle flyttats om redan nu under sommaren men tiden och lusten ville inte riktigt infinna sig... Men med byrån går det bra... Den är nu avfärgad och slipad och målad tillräckligt många gånger för att se okey ut så nu ska bara decoupaget med tapeterna på på lådfronerna... Ni noterade att jag skrev bara, va? Det blir kanske inte så bara eftersom jag aldrig gjort det förrut... Var ju på mässa och fick tekniken förklarad för mig och köpte rätt lim och lack men jag får nog kolla upp på nätet hur det var man gjorde för det var ju evigheter sedan... I lördags åkte jag fram och tillbaka till Örebro i den nya fina röda Volvon... det var en fröjd att åka helt själv i bilen och spela den musik jag ville ha (Veronica Maggio) så högt jag ville... Inte ofta det händer. I Örebro så var jag på House of Lola-kick-off som var verkligen en riktig kick-off. Vilka mega-super-gulliga-häftiga tjejer jag träffade... Kläderna som de har gjort är verkligen något att vara stolt över. Otrolig kvalitet och vilken fin passform. Nu pratat jag ju alltså först och främst om vuxenkläderna som spelar i en helt annan division än de flesta. Grymma, coola outfits som passar till allt och alla oavsett vad man har för stil... Det finns till jeans-tjejen, bohemen, preppy, office, you name it!!! Ska bli så roligt att få visa dessa kläder... Tjejerna som höll i kick-offen Anna och Lottis hade skitsnygga jeans på sig och jag som inte haft jeans på typ snart 5 år blev så sugen att jag var tvungen att åka upp till a6 på söndagen för att köpa mig ett par. Jag blev otroligt glatt överraskad när jeansen jag provade i stl 29 tum satt perfekt och inte ens det minsta hårt i midjan... Jag tacka och bockar till LCHF som lärt mig att man inte behöver vara hungrig eller sugen eller längta efter någonting (eller träna) men ändå kan gå ner 18 kg lätt som en plätt... Det blev ett par riktigt coola jeans med lite "hängröv"... Bäst att passa på innan man blir 40 för sedan är det nog kanske lite för patetiskt med sånt... ;-). Idag kom hela lådan med Lola-kollektionen så jag har packat upp och fixat med ettiketter och annat medans gulliga mamma har passat Isac och Alice har haft en kompis här och lekt hela dagen... På onsdag har jag ju som sagt Öppet Hus så att alla som är nyfikna och vill komma förbi och kika och kanske ta en kopp kaffe är välkomna närsom helst mellan 16 och 19. Imorgon ska vi till Astrid Lindgrens Värld! Ingen av oss har varit tidigare så det ska bli riktigt roligt... Alice kunde nästan inte somna när hon fick veta det men nu sover hon gott och det ska nog jag med göra...

1 kommentar:

Sandra sa...

Hej! Vad du är duktig som gått ner så mkt! Har kört gi mix lchf innan men efter ett år (med många uppehåll) har jag torka på recept och faller tillbaka på osunda vanor hela tiden!
Bloggar om det här http://mot56kilo.blogspot.com/
Om du e nyfiken! :)
Måste vara en härlig känsla att komma i storlek 29 :) längtar till min op så jag får bortnmin bråck sen ska jag med börja unna mig lite snygga kläder!

Astrid är jätte fint! Vi var där innan barnen kom.. Och det regnade tyvärr men det var mysigt ändå!

Kram