tisdag 14 juni 2011

Liite tröst..?

I går började veckan utan D... (igen) Det är ju som sagt iof inte helt ovanligt men det känns alltid lite tristare på våren/sommaren. På vintern vill man ändå bara sitta framför datorn/tv och gå och lägga sig tidigt men nu vill/kan man ju hitta på så mycket mer på kvällarna och det blir ju inte riktigt samma utan honom. Vi shoppade loss en stund på stan igår istället.. Det fanns vl egentligen inte riktigt plats för det i budgeten men jag behövde lite tröstshopping. Det blev en ny bh eftersom det var ungefär ett år sen jag köpte den sista och kroppen har ju förändrats lite sedan jag var höggravid... En ny tankini (tror det heter så med ett litet linne och en shortsliknande byxa till) och nya snygga skor med klack... Mycket nöjd!!! Idag hade dessutom House of Lola den supersnygga serendipity cardiganen i peachpink på rea så jag slog till på en sådan med... Har ju en hel del me&i-kläder från både säsongens och tidigare säsongers provkollektioner liggande som jag kommer att sälja till kanonpriser så snart säsongen är slut så jag räknar med att finansiera lite från det. Idag röjde jag och mormor lite på A's rum när hon var på fsk. Vi fick in den "nya" bokhyllan och genast så såg det lite mer ordnat ut... Både hon och vi blev nöjda. Vi tog Isac till JP-fotografering också. Han var svårflirtad men i alla fall inte ledsen... Tänk att han snart är 1år...!!! Avslutningsvis blev det Ica Maxi... Inte så jättespännande kanske men nödvändigt! Imorgon har fsk sommaravslutning så de blir A's sista dag för denna terminen. Vi tar med picknick-korgen och hoppas på fint väder! På kvällen blir det sedan lite vuxentid med styrelse/personal"fest". Vilken tur att barnen har världens bästa mormor!!!

1 kommentar:

Mamma Marlene sa...

Härligt med shopping!! kul att de e rea i nästan varje bytik nu också, hihi.. KRAM