torsdag 12 maj 2011

Varmt...

Ännu en underbart vacker varm och skön dag!!! Det känns nästan oförskämt lyxigt att vara föräldraledig och kunna dricka kaffe och äta frukost i solen hos sin goda vän Linda på morgonen efter att ha lämnat A på förskolan. Isac och Lukas "lekte" fint tillsammans och plockade med stenar och annat halvsmutsigt mysigt som man kan hitta på gräsmattan. När vi kom hem så snabbstädade jag nästan hela huset och fixade lite tvätt innan jag åkte till förskolan på lite drop-in-fika. Nu var jag ju med på fsk hela dagen i tisdags och var där på styrelsemöte igår kväll så det kändes lite som jag bor där men barnen hade bakat superfina nässelbröd som luktade och såg jättegoda ut (inget fusk här heller...) och det var såklart jättetrevligt och roligt att få vara med. På eftermiddagen fick vi besök av fam. L och barnen lekte medans vi vuxna fick kaffe och en pratstund. De hann precis iväg och hem(tror jag) innan regnet började ösa ner och det blev åska och blixtar. Nu har det lugnat sig och det var så skönt att öppna upp altandörren och få in lite friskluft för det var så varmt och kvavt inne... Hoppas på ytterligare en fin dag imorgon...

1 kommentar:

malin sa...

Ja blogger är helt knäpp just nu. Jag skrev ett inlägg till dig i veckan men det kom inte heller med. Jag skrev att jag var såå avundsjuk på er för att ni skulle åka till Cypern. Cypern är en speciell plats för mig eftersom jag träffade min man där. Vi ska nog åka dit hela familjen nästa sommar för då har vi 20-årig bröllopsdag. Vart på Cypern ska ni åka? Jag väntar med spänning på att se din nya frisyr. Kram