måndag 7 mars 2011

Om vi skulle ta en liten sammanfattning...

Jag vet egentligen inte om det är speciellt intressant för er som läser här att läsa om vad vi har gjort de senaste dagarna men eftersom bloggen även fungerar som en slags dagbok så blir det en del sådana här sammanfattningar då och då när jag inte har haft tid eller lust att blogga... I fredags var vi som vanligt på Minisim på Rosenlund, efteråt blev det lunch hos Linda (alltid gott) och sedan hade vi biljetter till teatern Skönheten och Odjuret som spelades på Lillstickan. Alice sa: -Jag är så spänd mamma!!! Det var en jättebra föreställning och Alice satt blick stilla och tyst och bara tittade hela tiden. Hon tyckte det var väldigt spännande med riktig teater eftersom vi bara varit på teater en gång tidigare och den var riktad till lite mindre barn. Den var ingenting som Disneyvarianten men hon var jättenöjd ändå. Efteråt fikade vi med extremt god latte på Matvarufabriken Kaffe som öppnat på Tändsticksområdet. Den vanliga Matvarufabriken med bla fantastiskt surdegsbröd och underbara luncher var det alldeles för länge sedan jag var på. Måste kolla in vad de har som är LCHF. På kvällen slappade vi framför TV: med Melodifestivalen. Vi röstade (enbart för att stödja Radiohjälpen) ganska många gånger på de låtar som Alice gillade. The Moniker med Oh my God var extremt lätt att sjunga så nu gnolas det friskt här hemma... I lördags blev det en sväng till IKEA för att köpa lite barnsäkraprylar till bla lådor och vassa hörn. Alla grindar med normalpris visade sig vara alldeles för smala för att passa i vår väldigt vida trapp så vi fick vackert punga ut med 800 kr för en KiddyGuard som är lite som en rullgardin på tvären från Babyproffsen. Vi hade tur som hittade en för det stod ingenstans på deras hemsida att de sålde sådana utan det var bara 1aKlass som stod som återförsäljare och där upplyste en snorkig tant mig om att de minsann inte fanns att få tag på i hela Sverige för de var slut hos leverantören... Tänkte att vi tittar väl ändå in på Babyproffsen när vi var på området och där stod det minsann flera stycken... Väl hemma bestämde sig Isac för att maratonsova i över 2 ½ timme så vi hann göra en megarensning och gå igenom ALLA lådor i garaget. Jag hittade mina väldigt efterlängtade ljus och ljuslyktor som varit "försvunna" i snart 2 år så nu känns det som om jag har en massa nya saker... En massa annat kul dök också upp bla Alice sedan länge försvunna Pippihus (jag fick ju köpa ett prinsesstält som kompensation för det...) Det kändes extremt bra att få det gjort och nu ska vi bara bli av med de 10 svarta sopsäckarna vi fyllde med skräp också... I går så gjorde vi en heldags utflykt till Arena Skövde tillsammans med fam Gladh. Vilket trevligt badhus!!! Alla som känner mig någolunda vet att bada i badhur verkligen inte är min grej men jag skulle kunna åka tillbaka dit redan nästa helg. SÅ rent och frächt, (till skillnad från Rosenlund) varmt (också till skillnad från Rosenlund) och massor av roliga vattenrutchkanor för både små och stora barn (ni fattar vad det ska stå här va...?) Isac och Lukas badade för första gången och de var stormförtjusta. Plaskade och var totalt nöjda hela tiden vi var där. Ingen gråt alls faktiskt på 4 ½ timme... det är ju roligare att åka tillsammans när man har barn i samma åldrar för då behöver ju ingen sitta själv... Linda och jag passade på att ta några åk i rutchkanorna för "de stora barnen" och hade löjligt roligt. Ser fram emot ett besök på Liseberg i sommar (härligt att ha någon att åka berg- och dalbana tillsammans med för det tycker inte D är sådär jätteroligt...) 2 mycket trötta barn somnade i bilen innan vi hunnit ut från parkeringen... Kvällen avslutades med god Kinamat från Gamla Wok som jag tycker är det bästa stället i stan. Var köper ni kinamat? Egentligen var jag grymt sugen på sushi men Samurai hade tyvärr stängt så det får bli en annan gång. Idag har vi legat vääldigt lågt... Jag var jättesugen på en promenad men det är ju så tråkigt utan sällskap. Alice vill ju gärna gå/leka tillsammans med en kompis men nu har ju Linda börjat jobba på måndagar... Även om jag naturligtvis kan gå själv så blev det ingen promenad eftersom Isac somnade innan vi kom iväg och jag ville inte väcka honom. Han sov i 3 ½ timme så då hade solen redan försvunnit och det blev en biltur till Ica för att handla mat istället.... Hoppas på fler soldagar snart...

Inga kommentarer: