måndag 14 februari 2011

Pyssel på Alla Hjärtans Dag och vit eller röd???

I morse när frukosten var avklarad la Alice och jag på "pysselduken" och släpade fram allt vad pysselsaker som huset hade att uppbåda. Det var ju mest mina väldigt dammiga scrapsaker som det nästan gått ett helt år sedan jag rörde och lite pärlor att lägga pärlplattor med. Jag hade skrivit ut lite kort på skrivaren som jag klistrade in i en sån där "boken om mig" ni vet. Det var ungefär allt vad pyssel jag hann med. Alice gjorde tre väldigt fina kort med kärlek/rosa-tema. Ett till pappa, ett till mormor och ett till faster H. Hon var verkligen jätteduktig för det tog ju ett tag och de blev SÅ fina. Det enda jag behövde hjälpa till med var att sätta på klistertape på allt hon ville använda för det vanliga limstiftet var slut och tapen är ju lite för pillig. Jag är åter igen fortfarande SÅ besviken på kameran från Scandinavian Photo. När jag tittar på alla Alice bebisbilder som är tagen med en Nokia mobilkamera så är de fotona SÅ mycket bättre än de som är tagna med den sketna kameran för över 3500 kr. Det var verkligen bortkastade pengar... Jag känner mig grundlurad eftersom jag verkligen ingående berättade vad jag skulle ha den till och att jag verkligen inte är någon mästerfotograf. Jag rekommenderar dem absolut inte till någon! Det är nästan lite därför jag har tappat lusten för att scrappa känner jag... För jag lyckas aldrig ta en några fina bilder längre och någon ny kamera kommer jag inte att ha råd till på länge. Nog klagat om det... I går var vi och kikade på det som antagligen kommer att bli min nya bil. Det blir nog en KIA Picanto. Löjligt liten men vagn och bilbarnstolar går in har vi provat så det är väl bara att slå till. Nu hade de ingen som vi kunde provköra igår så vi ska väl göra det med innan vi bestämmer oss helt. Nu är det svåra beslutet om den ska vara vit eller röd??? Just nu är jag precis mitt i mellan... Vad hade ni valt? Jag själv hade hellre valt någon cool limegrön eller orange metallic men det fanns inte på någon av de bilarna som det var extraerbjudande på och eftersom den här bilen verkligen ska vara en billig bil för att gå mellan Bankeryd och stan så lägger vi inga extrapengar på färgen... Fyy vilken tråkigt inlägg det blev, nu går jag och lägger mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Go morgon
Kul med pyssel, kanske ska göra det i morgon när vi är ledig.
Jag velar ang. bilfärgen. Vit är ju himla snyggt men jag tror att den röda står sig i längden.
Hur går det för dig annars med lchf. Jag hamnade i en svacka förra veckan och frossade i kolhydrater. Detta resulterade i +0.6. Men nu är jag på banan igen och kör på.
Ha en riktigt bra dag
Kram Jennie