lördag 1 januari 2011

Ut med det gamla och in med det nya...

Tänkte att jag skulle sammanfatta året som gick och försöka sätta några ord på pränt om vad jag hoppas på för det nya... Jag var ju gravid i nästan halva året som var även fast det känns som det var ganska länge sedan nu... Det var vinter länge men när sen våren kom så blev det varmt... Jag jobbade tills det var 2 veckor kvar men eftersom Isac trivdes så bra så blev det 4 veckor i solstolen innan han bestämde sig för att komma ut på midsommardagen. Jag är fortfarande mycket tacksam över att det var en mycket smidig graviditet och att förlossningen gick lätt som en plätt när det äntligen blev dags. Sommaren flög ju snabbt förbi med en nyfödd i huset och jag tänkte att när hösten kommer hinner jag ifatt med att städa, röja och rensa bland kläder och saker men... Hösten försvann även den som en avlöning och vintern kom kanske lite onödigt tidigt. D var bortrest i Kina och Tallin mer än någonsin och det blev en hel del ensamma nätter men flera av gångerna han var borta så kom ju mamma hit eller så åkte jag till Sala... Det har varit ett år med lite blandade känslor eftersom vi inte bara välkomnade en ny familjemedlem utan även tyvärr miste en av våra allra bästa vänner alldeles för tidigt... Jag ser mycket fram emot det nya året... Jag kommer att vara ledig hela året och det ska bli underbart att se Isac växa och lära sig en massa. Jag hoppas att det kommer att bli ett år då Alice och jag kan lära oss att kommunicera bättre och ha färre konflikter... Mitt enda egentliga nyårslöfte är att jag tillsammans med D ska ta tag i allt röj som behövs. Saker ska rensas ut, ges bort, slängas och organiseras om!!! Vi ska flytta ner vårt sovrum på undervåningen till sommaren och jag vill ha det fint tills dess... Sedan ska vi även lägga om kosten till LCHF. Vi har inte startat idag utan ska börja med att göra oss av med en hel del saker i skåp och skafferi först... Jag kan inte riktigt med att bara kasta en massa mat... D fick ju en motioncykel när han fyllde 40 och den är ju långt ifrån utnött ännu så jag ska försöka damma av den och köra lite. Egentligen avskyr jag att cykla och vill mycket hellre promenera eller springa men min grymt onda hälsporre som inte blivit något bättre på ett halvår hindrar mig tyvärr. Det ska bli ett par ortopediska inlägg väldigt snart nu...
Gårdagens nyårsfirande gjorde vi hos Linda med familj. Hon hade lagat vansinnigt god mat med chiliräkor till förrätt och sedan helstekt lammfilé med twice-bakedpotatoes med chèvre. Till efterätt hade vi med oss lingon/vit chokladpannacotta. Vi "fuskade" och tog den riktiga champagnen till fördrink kl 18:00 så att alla kunde få ett glas och skålade i lite annat bubbel vid 12-slaget. Småbarnen somnade och sov gott hela kvällen och även Alice somnade strax innan det nya året skålades/smälldes in. Elliot var så klart med på festen och klarade smällarna riktigt okey faktiskt. Det kändes skönt!!!
Vi begav oss hemåt vid 01-tiden och hade sån tur att det bara var att lägga ner båda barnen i sängarna och de fortsatte sova hela natten... Hoppas att ni alla har haft trevliga nyårsfiranden och får ett GOTT NYTT ÅR!!!

Inga kommentarer: