måndag 31 januari 2011

Skönt att man inte är ensam...

Läste idag i en tidning att Hemnet har 1,4 miljoner besökare i veckan som tittar runt bland 300 000 bostäder till salu. Alla de ska nog egentligen inte byta bostad utan är bara precis som jag, en Hemnetknarkare... Konstigt att det ska vara så svårt att sluta för även om jag kan bli lite halvsugen på att flytta ibland så ska vi ju faktiskt inte göra det... Jag är heller inte ensam om att det går lite trögare med viktminskningen än vad jag hade hoppats på... Lite googlande om LCHF och varför kilona inte bara rasar av visade många träffar på likasinnade och många peppande svar om att det faktiskt kan ta lite tid för de flesta men tyvärr är de ju de som får massras av kilon de första veckorna de som blir gladast och de inlägg på bloggar och i forum som är roligast att läsa och de man gärna vill ta till sig mest av... Jag får nog tyvärr börja inse att det kommer inte att bli någon beach 2011 ( jag har egentligen aldrig trott på det heller...) och istället sikta in mig på 2012. Jag är dock inte nedslagen utan fortfarande fast övertygad om att detta kommer att fungera... Jag vägrar ta till extremmetoder med pulver odyl. för även om man säkert går ner en massa kilon med dessa metoder så är det ju faktiskt i grund och botten en hälsosammare livsstil som jag kan leva med i längden som jag är ute efter. Ni som kör pulver odyl... Hur förklarar ni det för de mindre barnen i familjen? Alice skulle bli väldigt fundersam över varför jag inte åt och jag vill ju gärna att hon ska ha ett sunt förhållande till mat och att det är inte att vara pinnsmal som är målet utan att må bra av det man äter. Idag fick jag ett telefonsamtal från vår bvc-sköterska som hade funderat lite på att Isac inte hade vuxit något på längden de senaste två månaderna. Hon ville boka en tid till oss hos en barnläkare. Först var tiden redan imorgon men efter någon timme ringde de från Barnmottagningen och frågade om vi istället kunde komma dit i nästa vecka. Kändes tryggt att hon fångade upp oss även om jag inte är särskilt orolig.
-Ät ordentligt så du växer och blir stor lille vän... Nu är den lille killen dunderförkyld med snor som bara rinner och rinner... Han är inte imponerad över det här med att vara sjuk även om han inte har någon feber så vi får hoppas på att han kan sova ordentligt i natt och att det försvinner snart...

2 kommentarer:

LindaGladh sa...

Åh nej, stackars Isac... Han fick säkert bacillerna från oss (när han snuttade på Lukas panna). Hoppas det går över fort!

Nu kör jag GI, fick igår reda på att det inte kommer bli något på Elmia, de kan bara erbjuda en projektanställning juni-oktober och det löser ju inget, så då blev jag så förbannad att jag tackade nej... Tänker inte gå in och lösa deras problem utan att få något tillbaka.

Så nu har jag lite lagom ångest över vad f-n jag ska göra för att få in pengar =(

Nämen nu gick jag ju in och skrev bara om mig - jaja, jag skyller egotrippen på att jag sitter och äter GI-frallor ;-)

Åsa & W sa...

Kloka tankar, håller helt klart med om att det är viktigt att ge barn ett sunt förhållande till mat och att målet är just att må bra av det man äter. Sen slinker det nog tyvärr ner för mkt onyttigheter/fika här hos oss...men ändå - håller med!