tisdag 23 november 2010

Kom igen nu...

Var det alldeles nödvändigt att vräka på så med snö och blåst redan i november...? Vi kommer ju att hinna tröttna många gånger om... Vi har haft en heldag inne idag. Jag var tyvärr tvungen att ger mig ut lite på kvällskvisten medans Isac sov och Alice var klistrad framför datorn och snöa av det värsta från bilen så jag kunde få in den i garaget. Ifall jag måste åka någonstans imorgon... Det var ju lättare sagt än gjort eftersom snön hade frusit rejält fast men med lite bankande med Piasavakvasten (tyvärr D, jag är ledsen om bilen blivit lite misshandlad...) fick jag bort det mesta och nästan in den i garaget. nu visade det sig att det inte var bredden som var problematisk (man jag ju lastbilskörkort och koll på bilen...) utan längden... Fick putta lådorna i främre delen av garaget lite med bilen så att det gick att stänga dörren... Hmmm... Inte jätteimponerad! Precis när jag snöat av bilen kom plogbilen och gjorde en jättevall bakom utfarten eftersom vi bor på plogvallssidan... Tur att mina supergulliga grannar Joacim x 2 var ute och skottade och förbarmade sig över mig och hjälpte mig att skotta så att jag kommer ut imorgon om jag vill och så att jag slipper arga lappar från brevbäraren som kan komma fram till postlådan. Det sura är ju att jag egentligen borde skotta själv och få lite motion men vem ska då passa den lille mannen...? Lite för blåsigt att ha vagnen ute idag... Hoppas på lite bättre imorgon men det ska visst bara bli värre enligt prognoserna...I morse tittade Alice och jag lite på MTV som inte riktigt är som det var en gång i tiden men vi lyckades i alla fall pricka in lite musik. Det var Shakira som sjöng Loco. Några exempel på hur en 4-åring ser videon i jämförelse med en vuxen. Jag tänker: -Har hon alltid bara bh på sig för jag har aldrig sett en bild eller video där hon har något mer... Alice säger: -Hon har en guldfena och baddräkt som Ariel... Hon byter om till skinnbyxor (fortfarande bh) och åker motorcykel med nån snubbe och jag tänker: -Stereotypt att hon inte kan kör själv utan måste bli skjutsad.. Alice säger: -Hon har ingen hjälm på sig och hon håller inte i sig och man måste faktiskt ha moppekläder på sig om man ska åka... Underbara unge!!!
Oansvarigt... ;-)

1 kommentar:

Emma sa...

ha ha, underbara unge!!!
goa kommentarer!!

hade ju tänkt komma å hälsa på på fel sida men jag får nog hoppa det, räcker med att jag ska på jobb intervju i morgon i stan i detta skitvädret.....