fredag 12 november 2010

Att ha kalas...

Igår blev hon allt rejält firad lilla hönan. SÅ mycket otroligt fina presenter... Ett fullmatat Lundby dockskåp som mormor fyndat på Blocket, en fantastiskt fin prinsessklänning och ett My Little Pony bröllop med hästar och tårta hörde till de absoluta favoriterna. Vi hade en hetsig diskussion om att det inte var någon bra idé att ha prinsessklänningen på sig till BVC på 4-årskontroll kl 8:15 i morse... Liite tidigt tyckte jag nog... Konstigt nog så hade hon faktiskt vuxit 1 dm sedan sist... Hon hade samma klänning på sig idag som för 2 år sedan. Stl 86/92 i me&i´s vanliga klänningsmodell som är ganska lång i modellen är nu en fin tunika. 103 cm och 15,3 kg 4-åring är väl kanske inte jättemycket men fullt tillräckligt.. Idag shoppade vi loss inför kalaset för kompisarna imorgon. Vi var för första gången på City Gross och jag var imponerad. Stor fin affär med vad jag tyckte såg ut som ett stort sortiment av det mesta. Registrerade för självscanning så nästa gång blir det ännu bättre. Det enda som är negativt är ju att man ännu inte hittar i affären så det tog hemskt lång tid att handla. Alice fick vetebulle i bageriet samt en hel del andra smakportioner på vägen runt i affären så hon höll orken och humöret uppe. A ser verkligen fram emot att ha kalas men hon är samtidigt vääldigt orolig vad som ska hända med hennes dockhus som hon är vääldigt rädd om och mycket orolig för att någon ska förstöra. I natt hade hon nattskräck/mardrömmar och grät och ropade att ingen fick röra det och var otröstlig... Känns jobbigt! Föreslog att vi skulle ställa undan det men hon vill ju samtidigt visa det för kompisarna... Vi ska försöka satsa på att vara på nedervåningen och ha lite organiserade lekar för att undvika sammanbrott. Nu har vi ätit gott och fått oss ett glas vin till det. Fick lite panik när vi upptäckte att flaskan som vi hade tänkt dricka redan var urdrucken... Ooops... Mamma fick kasta sig i bilen och köra snabbt till Habo vid 17:45 för oxfilé utan vin en fredagkväll känns ju sådär... En god vän upplyste om att varje småbarnsfamilj verkligen bör ha ett litet lager för "mindre bra dagar" och jag kan inte annat än instämma och åtgärda snarast... Nu är det utröstningen på Idol och även fast jag tittar sporadiskt så gillar jag att Weise som jag faktiskt tycker är lite festlig fick vara kvar en vecka till och hoppas nu på att även Linnea får det. Hon är den enda som jag skulle kunna tänka mig att köpa en skiva med... Nu, tillbaka till Idol och mitt vino... Go kväll!!!

Inga kommentarer: