torsdag 14 oktober 2010

Plantar faciit

Plantar fasciit... Det är det jag har... Mitt onda i foten har nu fått en diagnos efter att jag googlat lite på nätet... Och precis som jag misstänkte så finns det ingen riktig behandling Så här skriver www.doktorn.com: Smärtan kommer plötsligt eller smygande och börjar i hälkudden i en punkt på insidan av hälen som kan sträcka sig mot mitten av fotvalvet och bakre delen av vristen. Första tecknet är att det gör ont när man tar de första stegen på morgonen eller efter vila.
Åtgärd: Individuella fotbäddar med urgröpning för plantar fasciit och extra stöddämpning.

Det stämmer precis med hur det har varit sedan i början på sommaren och man ska tydligen räkna med att det tar ungefär ett år innan det blir bättre...MBT-skor ska tydligen hjälpa men de är ju varken snygga eller billiga... Ska titta på ett par imorgon kanske men vi får se...
Annars har det varit en riktigt bra dag med att jag fick håret tillfixat och sedan mötte upp min mamma och barnen på IKEA där vi köpte den tidigare diskuterade byrån samt en skrivbordshurts att ha i Alice rum. Hon är mycket irriterad och negativt inställd till att några av hennes saker ska förpassas till undervåningen men med lite mer lirkande så hoppas jag ändå på att vi ska kunna genomföra flytten utan att hon får allt för många vansinnesutbrott. Just nu är statusen i förhandlingarna den att hon har gått med på att flytta ner docksängen men vägrar backa vad beträffande spisen...

1 kommentar:

Mad World sa...

Hej! Jag kan verkligen rekommendera att du går till någon som kan gjuta ett inlägg att ha i skon. Jag gick med denna åkomma en hel sommar (fast jag jobbar på ortopeden, hahaha), men efter en vecka med inlägget var jag bra. Kan känna av det ibland, men tar jag det lite lugnt går det över igen.