söndag 10 oktober 2010

Ensam men inte själv...

Idag åkte D till Kina igen... Det är andra gången i höst och det kommer att bli en gång till innan jul... Förra gången åkte jag ju till Sala och denna gången så har vi fått besök av mormor. Det känns skönt att ha lite sällskap för att inte tala om vilken enormt uppskattad hjälp jag får. Vi har ju sällan eller aldrig möjlighet till barnvakt för att ha "egentid" tillsammans D och jag men det gör faktiskt inte så mycket...
Hoppas på att även jag kommer iväg på en Kinaresa nästa höst...
Jag läste på min kära väns L´s blogg om diverse kulinariska läckerheter... Jag måste helt enkelt börja laga bätte mat för det lät vansinnigt gott... Jag kan dessvärre meddela att vi idag har ätit stuvade makaroner med stekt falukorv till lunch och hemlagad pizza till middag... Sorgligt men sant...

Inga kommentarer: