onsdag 28 juli 2010

Semester...

Alice har semester från mamma och pappa... Känns konstigt att hon inte är hemma när vi är det men jag är säker på att hon har det väldigt roligt med mormor och Dick. Just nu är de i Mumindalen och jag får MMS med bilder och uppdateringar om vad de gör. Hon fick också en engångskamera för att ta egna foton och det ska bli spännande att se dem när hon kommer hem. Hon var allt annat än glad när vi lämnade hene och det kändes väl inte sådär jättebra men det tog väl en timme och sedan så var hon nöjd igen med ett litet undantag för när hon skulle sova men det gick också över ganska snabbt. Jag vet knappast vad jag ska hitta på nu när vi är själva... Det finns naturligtvis massor av saker som jag borde göra men jag känner mig ganska lat och Isac tar ju faktiskt ganska mycket av tiden... Han gillar att äta ofta på dagarna och det är ju avsevärd mycket bättre än att äta ofta på nätterna... Han har ju föresten fyllt en hel månad nu... Otroligt vad snabbt det går... Vuxit massor har han gjort och en hel del kläder börjar redan bli för små... Hmm... Alice var ju lite mindre och växte inte så här snabbt så jag hinner inte riktigt med denna gången känns det som... Han fick ett jättefint "babygym" med spöket Laban & Co av mormor i present. Alice tycket också det var väldigt fint så nu samsas de om det...(?) Jag ska visa bilder när jag sitter vid den stationära datorn i källaren men just nu orkar jag inte gå in, jag sitter så skönt ute i skuggan och lilleman sover så gott i vagnen här bredvid... Jag har köpt mig några pocketböcker som är lämpade för sommarläsning och jag kommer nu ihåg varför jag inte läser så mycket längre... När jag väl börjat på en bok så kan jag helt enkelt inte släppa den och det finns ju anat som man måste göra ibland... Förr var det ju inte så utan när jag var själv kunde jag läsa mer än en bok om dagen... Just nu läser jag ialla fall Mons Kallentofts Sommardöden... Mycket bra!!! Läste Midvinterblod igår och ska fortsätta på Höstoffer imorgon och sedan kan jag nog antagligen inte vänta på att den nyaste Vårlik kommer ut i pocket utan jag får nog inhandla den till helgen... Annars så är underhållningen för tillfället Friidrotts-EM medans jag ammar Isac. Det är aningens bättre än skräpet som visas på dag-TV... .Igår lade D nytt tak på uteplatsen med hjälp av sin kompis R. Tur att han var med och styrde upp... ;-) Det blev jättefint och vi firade med att äta kräftor och räkor med av mig bakad mycket god ostpaj till. Det var ju verkligen varmt igår (liksom idag) och kvällen var ljuvlig... Nu kör D fram och till baka till sortergården med skräp från garaget och jag bara siter här och knappar pådatorn... Lite orättvist kanske men men... Han får ta en golfrunda imorgon så jämnar det väl ut sig...

1 kommentar:

malin sa...

Det låter som du har en härlig blandning av nytta, nöje, underhållning och egentid. Härligt!

Ha en fortsatt skön sommar!

Kram