söndag 6 juni 2010

Working weekend

Pust och stön... Vädret har varit underbart och vi har sannerligen njutit av det men jag måste ändå säga att vi har fått en hel del gjort...
I fredags började vi måla vår bruna fula vägg på altanen och nu är den så här finSka få dit 2 hyllor också, har den ena och ska bara snabbt in på IKEA imorgon för att köpa den andra. Blommor som ska stå på och krukor har vi handlat idag på Backamo... Det blev även lite påfyllning i pallkragarna av någon ört som doftar väldigt mycket citron och var alldeles gul (syns lite på mitten till höger) fransk dragon och citronmeliss.Jag måste säga att jag är imponerad av att det har kommit upp så mycket. En del rädisor börjar närma sig 2 cm nu och nu har jag gallrat lite så jag hoppas att de blir ännu större. Salladslöäken och morötterna har börjat växa men skörden dröjer nog ännu... Jag rensade även i mina land i går och det var ju kanske inte det smidigaste när det är 6 dagar kvar tills bebisen är beräknad. Att ta sig upp och ner var lite ansträngande men att ligga där på knä kändes faktiskt riktigt bra... Då blev det väl gott om plats för han därinne...
I veckan satte vi även staket på framsidan av huset och här ser ni hur det blev. Ganska snyggt om jag får säga det själv. D´s lilla plommonträd som han fick i födelsedags present är planterat här och vi ska fylla på med ytterligare träd för att få det lite mysigare. D önskar sig ett trädäck runt trappan ner till källaren och i hörnet vid vårt sovrumsfönster eftersom det är kvällsol där men jag tycker att det räcker med nya plattor... Vi får se...
Med gemensam ansträngning och hjälp av toppengrannarna J & K byggdes 6 st blomlådor på rekordtid för att få fartdårarna att sänka hastigheten något när de kör förbi våra hus. Nu ska det bara planteras i dem också... Funderar på vad det ska bli...? Kanske perenner av något slag så att man inte behöver fixa nya blommor varje år... Det är ju både dyrt och tidskrävande... Vi får se...Trots denna massiva arbetsinsats hann jag och Alice med att går en sväng till kompisen C både lördag och söndag för att leka lite... Det är ju inte alltid helt lätt att roa sig själv när mamma och pappa är upptagna... Mina fötter är nu groteskt svullna efter allt gående och stående i värmen... Kan bara ha mina tofflor... Surt tycker jag för jag köpte ju nya jättefina och väldigt sköna sandaler för 2 veckor sedan men jag får väl hoppas på fint väder resten av sommaren också...

3 kommentarer:

Emma sa...

Shit vad ni är effektiva!!!
Fint blev det på altanen åxå!!! super mysigt! Snyggt staket vart det åxå!

Själva har vi anlagt en ny parkering, fy fasiken vad jobbigt det va!! Å då har vi de gigantiska stenbumlingarna kvar som vi ska "hitta" nånstans!??!

Kram på er....
Kanske vi kan ta en lek/fika dag på torsdag om inte bebbe kommit än?
kram till er!

Unknown sa...

WOW vad fint det blev och vad mycket ni fått gjort! Tänk vilken skillnad lite färg kan göra på en vägg.

Ida Fridalius sa...

Vad duktiga Ni är! Skönt med fartlådor! Kan man sätta upp dem vart man vill? Den gula örten tror jag är citrontimjan?