tisdag 29 juni 2010

Upp och ner...

Första natten: Vaken hela natten. Andra natten: Sov hela natten. Tredje natten: Vaken hela natten... Och så vidare, eller??? Vi får hoppas att det blir fler sov och färre vaken i slutändan... Vanligast är väl kanske att man har lite halvnätter....? Då har man kanske inte fullt så ont i huvudet dagen efter som jag har idag... Kanske lite att göra med att det är så varmt också... I går var Isac nästan lite medtagen och var inte så pigg på att äta... Tror att värmen tar rätt hårt på honom... Igår kväll gick vi en liten sväng i vagnen och efter det så orkade han ju hålla sig vaken hela natten... Hmm... Idag var vi på återbesök på BB-hemvård. Han hade gått ner till 3860g och det var ju inte så farligt mycket... De tittade även på ögonen igen. Svårt att se ögonbottenreflexer på bebisar med väldigt mörka ögon tydligen men idag såg de vad de ville se. Fick också en salva för kladdet i ögonen som blivit lite värre. A är med pappa på Attarpsbadet nu... Säkert väldigt mycket folk men SÅ skönt!!! Ska se om jag kan putta igång lillebror för att äta nu... Vill ju helst att han fyller på lite mer på dagarna och mindre på nätterna...

4 kommentarer:

Ida Fridalius sa...

Jobbigt att födas mitt i sommarvärmen! HHoppas att han snart trillar in i någon slags rutin som följer din!

Kram i

Karin sa...

Vi kan ju roa oss med att messa varandra på nätterna när vi sitter och ammar nu då ;-)

Nej, jag hoppas verkligen att det blir mer sömn för er snart! Jag har börjat med "dreamfeed" på kvällen nu (22-23 nångång) och sen har jag fått sova till 02 innan det är matdax! Har funkat tre nätter i rad!

Josefin sa...

Vad är dreemfeed Karin? I natt hade jag lite bättre tur och fick sova sittande med honom mellan 2 och 3 och sedan kunde jag lägga honom och sova till 7:30!!! Känner mig som en ny människa idag!

Karin sa...

Man matar barnet i sömnen innan man själv lägger sig, för att spara in på ett nattmål. Enklast om barnet tar flaska. Ger honom flaskan i sängen ( man får lirka lite, sen börjar de suga) och han sover hela tiden. I natt somnade han ca 20.00, dreamfeed 22.15, amning 03.30 (nytt rekord!) och sen 06.00, sov i famnen till 07 då vi gick upp. En lyxnatt :-)