lördag 19 juni 2010

JA!!!

Sa prinsessan och prinsen till varandra... Hade väldigt gärna velat säga -JA till lillebrors ankomst men inte... Nu har jag gått en vecka över tiden och det känd ju tyvärr inte direkt som att det är något på gång... Vi åkte en sväng till torget i förmiddags och skulle kolla in markistyg för vi behöver verkligen nya... De gamla är fula, mögliga och trasiga så det är verkligen befogat... D stannade till på en "riktig markisaffär" igår och fick prisuppgifter men de var ju saftigt dyra. 800 kr/st för de små fönstren och 2400kr för den stora till vardagsrummet. Vi har ju 4 st små fönster så det blir ju en del... Tyvärr var det så att det tyget vi hittade på torget inte verkade vara särskilt bra kvalitet... Sedan hittade vi ett ställe där kvaliteten var bättre men han hade inte möjlighet att sy år oss och jag syr INTE själv... Vi får fundera... Kanske vi ska vänta med den stora i vardagsrummet... Vi använder ändå inte den särskilt ofta. Solen försvinner rätt snabbt på morgonen där så det spelar egentligen inte så stor roll... Sedan köpte vi bröd, ägg och jordgubbar på torget innan vi åkte till ICA Maxi. Vi skulle egentligen ha ett sånt picnic-bord med bänkar till barn men de var slut så vi handlade lite annat (mat) och passade på att äta prinsesstårta innan det var dags att bege sig hemåt och bänka sig framför TV:n.
Victorias bröllopsklänning var underbar...

Jisses vad fint bröllopet var... Jag som är full av graviditetshormoner snyftade ohejdbart och tårarna rann... Här sitter jag i soffan som en uppjäst val med en leksaksprinsesskrona på huvudet och får ingen bebis... Uääää.... Väldigt synd om mig.... (egentligen kanske inte mycket...) Nu ska jag fortsätta titta lite mer och njuta av vackra klänningar och eleganta frisyrer...

Inga kommentarer: