måndag 14 juni 2010

Bäst att blogga lite...

varje dag nu så ingen tror att jag kanske föder barn eller nåt... ;-) Alice vaknade som tur var utan feber i morse och har vanligt nästan som vanligt idag... Det var ju ändå ledigt från förskolan så vi tog en "lugn dag" med lite shopping och fika på a6. Köpte ju en baddräkt till henne i lördags men den var ju lite i minsta laget tyvärr så den byttes ut mot en större. A hade världens tålamod med mig när jag provade kläder i flera affärer och när inköpen var gjorda fikade vi på Årstid och hon lekte en stund i "leklandet" bredvid. Det var så lite folk och väldigt skönt i jämförelse med hur det brukar vara... Alice fick Kitty- och Prinsesshårspännen och var väldigt nöjd. Hårspännen är ju något som det verkligen masskonsumeras här... Räknade lite och jag tror att jag har köpt 30 st de senaste 4 månaderna och det finns kanske 5-8 st kvar... SÅ ofta hon kommer hem från förskolan utan... Fattar inte... Någonstans måste de ju ta vägen... Antar att det kanske finns folk som inte är lika nogräknade av sig...? Stannade till på Backamo för att inhandla blommor till fartlådorna och till våra egna "balkonglådor" på uteplatsen. D målade de som fanns kvar efter förra husägaren med sprayfärg i helgen så slapp vi köpa nya. Dessa passade ju perfekt i de upphängningar som redan fanns, det var ju bara det att de såg så skabbiga ut men nu är de "som nya igen". Tyvärr kom regnet som på beställning när jag hade plockat fram allt för att plantera så vi får hoppas på att det blir av imorgon istället... Nu har jag druckit en massa hallonbladste (ganska surt men det fungerar att dricka om man har socker i) som ska "sätta igång det hela" sägs det... Vi får väl se... Misstänker starkt att vi hörs här imorgon kväll igen...

1 kommentar:

Linda sa...

Hihi, lite åtgång på hårspännen! Lite som med strumpor här tror jag... vart tar de vägen egentligen?!?

Hoppas lillebror känner för att kika ut snart! :-)

Kram!!