måndag 10 maj 2010

Världens bästa grannar!!!

Idag var det måndag igen och dags för "vanlig" dag.... Det är alltid lite svårare på morgonen utan D. Inte bara praktiskt utan det är ju så trist att gå upp när det inte är någon annan vuxen i huset... Igår var jag och Alice hos grannar som bor ett par tre kvarter bort och har barn på samma förskola som Alice. Lekte, fikade, lekte lite mer och sedan var de så snälla att de bjöd oss på mat... Väldigt gott grillat!!! Så tacksam... Laga mat är nog det värsta jag vet när D är borta och särskilt just nu när jag aldrig är hungrig och helst skulle leva på smörgåsar och yoghurt med chrunchy... På jobbet var det väldigt trevligt eftersom tjejen som sak vara vikarie för mig när jag går på föräldraledighet var där hela dagen och vi gick igenom lite rutiner... Känns bra att lämna över till någon så rar som hon. På kvällen var det dags för årsstämma på förskolan och eftersom jag inte fixat med någon barnvakt så skulle Alice egentligen ha följt med men eftersom underbara grannarna M & J med W kunde ta henne och hon fick vara där hela kvällen och få mat och allt så slapp hon följa med... Vi har världens bästa grannar och jag är så tacksam över detta!!!! KRAMAR till er ALLA!!!!

Inga kommentarer: